شهرک مولد کشاورزی تنگستان احداث می شود
شهرک مولد کشاورزی تنگستان احداث می شود

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: شهرک مولد کشاورزی دلیران تنگستان با وسعت ۸۵۰ هکتار بین بوشهر و تنگستان طراحی شده که توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) احداث می‌شود.

به گزارش ندای استان، احمد محمدی زاده سه شنبه شب در حاشیه نمایشگاه شیلاتی بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جهان حدود ۴۵۰ میلیون تن آبزی در سال تولید می‌شود که ۱.۵ میلیون تن متعلق به ایران است.

وی افزود: با توجه به اینکه در شمال و جنوب کشور، ظرفیت ارزشمندی در آبزی پروری داریم، باید تولید و اشتغال در حوزه آبزیان رشد پیدا کند.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: شهرک مولد کشاورزی دلیران تنگستان با وسعت ۸۵۰ هکتار بین بوشهر و تنگستان طراحی شده که توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) احداث می‌شود.

محمدی زاده بیان کرد: زندگی و کار در کنار هم در این شهرک تعریف شده و امیدوارم در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی نیز مؤثر باشد.

وی با اشاره به اهمیت نمایشگاه شیلاتی گفت: زنجیره ارزش آبزی پروری در این نمایشگاه کنار هم جمع شده و این فرصت مناسبی است که تولیدکنندگان لارو و غذای میگو و پرورش دهندگان و صنعتگران این حوزه با هم تبادل نظر کرده تا برآیند کار بهتر شود.

استاندار بوشهر به رشد تولید ماهی پرورشی استان بوشهر اشاره کرد و یادآور شد: ظرفیت تولید ماهی در قفس در استان بوشهر از تولید سالانه ۷ هزار تن به ۱۱ هزار تن افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در پرورش میگو نیز با روش ابتکاری کشت متراکم، اتفاقات خوبی در استان بوشهر رخ داده که امیدوارم تداوم یابد.

محمدی زاده بیان کرد: با این روش ابتکاری، میزان تولید در سطح، رشد چند برابری داشته است.

  • منبع خبر : مهر