رقابت ۱۲۲ بوشهری برای ۴ کرسی مجلس دوازدهم
رقابت ۱۲۲ بوشهری برای ۴ کرسی مجلس دوازدهم

ندای استان:رییس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: هیات نظارت بر انتخابات استان، صلاحیت ۱۲۲ نفر داوطلب برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را احراز کرد.

به گزارش ندای استان،معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار بوشهر از ثبت نام اولیه ۴۹۴ داوطلب در چهار حوزه انتخابیه خبر داده که ۲۶۴ نفر از این تعداد ثبت نام خود را نهایی کرده بودند.

اکبر پورات همچنین عنوان کرد: از افرادی که ثبت نام خود را نهایی کرده بودند، ۱۰ نفر انصراف داده و ۱۳ نفر توسط هیات های اجرایی استان رد صلاحیت شدند.

وی خاطر نشان کرد: در نهایت تعداد افراد باقی مانده به ۲۴۱ نفر رسید که از این تعداد با بررسی شورای نگهبان ۱۲۲ نفر تایید، ۸۳ نفر عدم تایید، ۲۷ نفر عدم احراز و ۹ نفر نیز فاقد شرایط شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: از ۹۳ داوطلب حوزه بوشهر، گناوه و دیلم، هشت نفر انصراف داده، هیات های اجرایی ۶۰ نفر از ۸۵ نفر داوطلب را تایید، پنج نفر عدم تایید و ۲۰ نفر عدم احراز کرده است.

وی تشریح کرد: در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم، ۴۱ نفر، در حوزه دشتستان ۲۲ نفر در حوزه دشتی و تنگستان ۲۵ نفر  و در حوزه کنگان ،دیر، جم و عسلویه ۳۴ نفر تایید شدند که می‌توانند در فرایند انتخابات حضور داشته باشند.

پورات خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت اینکه افرادی که عدم تأیید صلاحیت و عدم احراز صلاحیت دریافت کردند، از روز یکشنبه ۱۷ دی ماه تا سه‌شنبه ۱۹ دی ماه فرصت دارند به صورت غیر حضوری در سامانه شورای نگهبان مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر اظهار کرد: لازم به ذکر است که تعداد افراد تایید صلاحیت شده این دوره نسبت به دوره انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی بیش از ۱۱ درصد رشد داشته است.