آغاز عملیات اجرایی طرح شبکه فیبر نوری در بندر گناوه
آغاز عملیات اجرایی طرح شبکه فیبر نوری در بندر گناوه

ندای استان:معاون و نماینده معین وزیر ارتباطات در پروژه فیبر نوری به منازل و کسب و کارها در استان بوشهر گفت: پنج میلیون خانوار ایرانی از ظرفیت طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها استفاده می‌کنند.

به گزارش ندای استان،” محمد خوانساری ” روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ۴۰ کیلومتر طرح شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ” بندر گناوه ” اظهار کرد: این میزان به همین اندازه کفایت نمی‌کند و باید همه بخش‌های کشور از این ظرفیت که فرصتی برای دسترسی پرسرعت به خدمات شبکه است بهره‌مند شوند.

وی افزود: فیبر نوری زیرساخت پرسرعتی است که در آینده، نیازهای ارتباطی مردم را برای استفاده از شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اینترنت می‌تواند فراهم کند.

خوانساری یادآورشد: فیبر نوری نیازی نامحدود به نسبت امروز است که می‌تواند پاسخگوی مردم باشد و تا ظرفیت حدود ۷۰ تا ۸۰ برابر شرایط کنونی سرویس دهی ارایه دهد.

نماینده معین وزیر ارتباطات در پروژه فیبر نوری به منازل و کسب وکارها در استان بوشهر ادامه داد: برنامه منسجمی برای اجرای پروژه فیبر نوری به منازل و کسب و کارها تدوین شده و سازمان تنظیم مقررات با کمک اپراتورهای دارای مجوز مسئول اجرایی آن هستند.

وی گفت: این طرح در استان‌های مختلف به شکل موازی با اپراتورهای مختلف از جمله در استان بوشهر شروع شده است.

خوانساری ادامه داد: زمان و سرعت بخشی برای طرح شهر گناوه بسیار مهم است و براساس برنامه با تعامل و همکاری دستگاه‌های مرتبط، پیمانکاری شرکت ایرانسل و صبوری و شکیبایی مردم این طرح تا قبل از عید نوروز باتوجه به شرایط خاص و گردشگرپذیر بودن این شهرستان به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر ارتباطات درخصوص وضعیت سرعت اینترنت، اضافه کرد: سرعت اینترنت در شرایط فعلی مشکلات و موانع خاص خود را دارد و یک قسمت عمده ای از رفع آنها منوط به این ایجاد زیرساخت های مورد نیاز جدید با فناورهای جدید که فناوری فیبر نوری است تا بتوان در اختیار مردم قرار دهیم.

شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت است.