احداث اولین کشتارگاه صنعتی دام در استان بوشهر
احداث اولین کشتارگاه صنعتی دام در استان بوشهر

ندای استان: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: اولین کشتارگاه صنعتی دام استان بوشهر با سرعت درحال احداث است و امید است قبل از پایان سال به بهره برداری برسد.

به گزارش ندای استان،افشین قطبی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: علاوه بر اینکه کشتارگاه مجهز به بسته بندی و چندین سردخانه است واحد پرواربندی گوساله چهار هزار راسی که بزرگترین واحد جنوب کشور است نیز وجود دارد که حلقه‌های زنجیره تأمین گوشت قرمز استان را تشکیل می‌دهند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ظرفیت این کشتارگاه ۱۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در سال است که قابل افزایش کشتار تا ۲ برابر را دارد و کل سرمایه گذاری در این طرح ۱۵۰ میلیارد تومان است.

قطبی افزود: گوشت قرمز یکی از منابع مهم تأمین پروتئین است و به همین دلیل نحوه کشتار و عرضه آن اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه حفظ بهداشت جوامع و پیش‌گیری از بروز بیماری‌های گوناگون از مزایای کشتار دام در کشتارگاه‌ها است، تصریح کرد: اگر کشتارهای خارج از نظارت سازمان دامپزشکی و در محل‌های خارج از کشتارگاه انجام شود، می‌تواند عاملی برای انتقال بیماری‌های مشترک به انسان شود.

قطبی بیان کرد: در کشتارگاه‌های صنعتی معاینه و بازرسی دام زنده کشتاری و لاشه در مراحل پیش از کشتار و بعد از کشتار برای بازرسان بهداشتی دامپزشکی تأمین شده و به این ترتیب معاینه و بازرسی کامل لاشه حاصل از کشتار از نظر انواع آلودگی‌های باکتریایی، ویروسی و انگلی برای بازرسان بهداشتی دامپزشکی میسر می‌شود.

وی افزود: مزیت مهم دیگر این واحد، کمک به توسعه واحدهای دامداری در استان بوشهر است.