وصول بیش از ۹۲ هزار میلیارد ریال مالیات در بوشهر
وصول بیش از ۹۲ هزار میلیارد ریال مالیات در بوشهر

ندای استان:مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: در طی ۹ ماه امسال، ۹۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال مالیات از مودیان حقیقی و حقوقی استان وصل شده است.

به گزارش ندای استان،”محمد جواد رستمی” روز یکشنبه در نشست ” پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها در استانداری بوشهر اظهار کرد:این میزان مالیات وصول شده نسبت به تحقق سازمانی برای سال ۱۴۰۲، دارای رشد ۱۱۰ درصدی و به نسبت قانون بودجه مصوبه استانی رشد ۹۱ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: امسال دولت ۱۳۲ هزار میلیارد ریال مالیات برای استان بوشهر در نظر گرفته که بخشی به شکل مستقیم و بخشی نیز غیر مستقیم است.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر تصریح کرد: غالب مودیان مالیاتی بزرگ استان بوشهر که از شرکت های نفت و گاز و پتروشمی هستند، مالیات های خود را در این استان پرداخت می کنند و ۲ شرکتی نیز که مالیات های خود را در خارج استان پرداخت می کنند طی فرایندی سهم آنها به استان واریز می شود.

رستمی ادامه داد: در مجموع ۱۰ درصد از منابع مالیاتی این استان در خارج از بوشهر قرار دارد که مشکلی برای دریافت سهم مالیات آنها نداریم.

وی یادآور شد: سهم مشاغل از درآمد مالیات استان بوشهر پنج درصد است و بیشترین سهم را شرکت‌های بزرگ به عنوان مودیان حقوقی دارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر یادآور شد: استان بوشهر جزو پنجمین استان کشور از حیث دریافت مالیات است.

رستمی گفت: در حالی که استان ها در سال جدید افزایش ۴۸ درصدی وصول مالیات نسبت به سال گذشته را تجربه می کنند این میزان در استان بوشهر ۲۰ درصد اعلام شده است.

وی ادامه داد: دلیل این کاهش، پرداخت مالیات شرکت گاز از حساب استانی به ملی بابت ارزش افزوده خوراک پتروشیمی ها و همچنین ۹ درصد ارزش افزوده کالاهای ورودی به گمرکات استان در ردیف درآمدهای ملی به جای استانی بوده است.