اجرای برنامه” سلامت خانواده” در ۵ شهر استان
اجرای برنامه” سلامت خانواده” در ۵ شهر استان

ندای استان:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در حال حاضر برنامه “سلامت خانواده “که پیش از این با نام “پزشک خانواده “اجرا می‌شد در ۵ شهر این استان دست اجراست .

به گزارش ندای استان،”قاسم برجویی فرد” روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در قالب طرح سلامت خانواده پرونده الکترونیک و نسخه‌نویسی الکترونیک در دستور کار قرار گرفته است تا درمان افراد هدفمند شود.

وی افزود: این طرح برای اولین بار در استان بوشهر در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان آغاز شد و با توجه به اولویت‌هایی که وزارتخانه اعلام کرده است،امید است تا پایان سال در مرکز استان نیز اجرایی شود.

برجویی فرد تصریح کرد: تحقق پوشش همگانی سلامت، ارتقای سطح سلامت جامعه و افزایش دسترسی عادلانه از جمله اهداف طرح سلامت خانواده است تا دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی برای همه افراد با کمترین هزینه محقق شود.

وی گفت: مزایای برنامه سلامت خانواده، ارائه خدمات مراقبتی مستمر، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توسط پزشک عمومی و متخصص و کاهش هزینه‌های درمان و بستری در بیمارستان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ادامه، به “پویش بر مدار سلامت” اشاره کرد و گفت: پویش بر مدار سلامت، دیگر طرحی است که در استان بوشهر در حال اجراست و از سال گذشته که آغاز شده چندین خانه بهداشت افتتاح شده و در هفته‌های آینده، نیز هر هفته یک مرکز بهداشتی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهرهای کوچک و روستاها، شورا و شهرداری و دهیاری در احداث مراکز بهداشتی درمانی کمک می‌کنند، اما در شهرهای بزرگ مسوولان برای احداث مراکز بهداشتی کمتر مشارکت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در استان بوشهر، حدود ۲۵۰ کودک سوء تغذیه شدید و حدود یکهزار و ۲۰۰ کودک نیز سوء تغذیه دارند.

برجویی فرد اظهار داشت: در دولت سیزدهم با تعاملی که بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه برقرار شد، لیست این افراد در اختیار مسوولان مربوطه قرار گرفت و تاکنون برای ۶۵۰ نفر از این کودکان ماهیانه بین۶ تا ۱۰ میلیون ریال کمک مالی به حساب خود شخص واریز می‌شود.

وی افزود: ممکن است کودکانی دچار سوء تغذیه باشند که تا به حال شناسایی نشده‌اند، در صورت معرفی کودکان واجد شرایط از سال آینده کمک‌های مالی به آن‌ها نیز انجام می شود.

برجویی فرد ادامه داد همچنین در حال پیگیری برای تخصیص بودجه‌ای برای موارد درمانی و مصرف مکمل برای این کودکان هستیم.