صادرات ۷۰ هزار تن آبزیان بوشهر به نقاط مختلف جهان
صادرات ۷۰ هزار تن آبزیان بوشهر به نقاط مختلف جهان

ندای استان:معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان بوشهرگفت: سالانه بین ۵۰ هزار تا ۷۰ هزار تن انواع آبزیان استان بوشهر به کشور‌های مختلف صادر می‌شود.

به گزارش ندای استان،ابوالقاسم محمدزاده در نشست فعالان اقتصادی استان بوشهر با سرکنسولگری چین در بندرعباس با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان تولید آبزیان دریایی و پرورشی است، افزود: از ۵۸۰۰ کیلومتر مرز دریایی ایران بیش از ۹۰۰ کیلومتر آن در استان بوشهر در مرز دریایی خلیج‌فارس قرار دارد.

محمد زاده با بیان اینکه بندر بوشهر در عرصه تجارت دریایی از قدمت بالایی برخوردار است گفت: بندر بوشهر از دیرباز نقش مهمی در تجارت دریایی کالا و ترانزیت محصولات داشته است.

وی خواستار راه‌اندازی کنسولگری چین در بوشهر شد و افزود: بوشهر همواره با کشور‌های مختلف آسیایی از جمله خاورمیانه در ارتباط بوده که تأسیس کنسولگری چین در بوشهر نقش مهم و ویژه‌ای در توسعه فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی، صنعتی و سرمایه‌گذاری دارد.

محمدزاده تعداد واحد‌های صنفی استان بوشهر را ۸۰ هزار واحد دانست و گفت: بیش از ۵۰ هزار واحد صنفی استان فروشنده کالا‌های چینی هستند و بندر گناوه که مرکز اقتصادی مهم استان بوشهر در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری نقش مهمی دارد.

وی، چین را دوست اقتصادی و سیاسی ایران دانست و اضافه کرد: چین هم مبدأ واردات و هم مقصد صادرات کالا‌ها و محصولات استان بوشهر است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر دانست و افزود: این حوزه دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه پایین دست برای سرمایه‌گذاری است.

محمدزاده، استان بوشهر را یکی از بزرگترین تولیدکننده سیمان و کانی غیرفلزی دانست و گفت: امکان سرمایه‌گذاری در این ظرفیت‌ها برای جلوگیری از فله‌فروشی وجود دارد.
وی اضافه کرد: پس از تحریم بازار آبزیان استان بوشهر از آمریکا و اروپا جدا شد و به سمت چین آمد، ولی سخت‌گیری کشور چین در واردات آبزیان استان بوشهر بازار به سمت مسکو هدایت شد.