ابلاغ دستورالعمل جدید ته‌لنجی‌ به بوشهر+جزئیات
ابلاغ دستورالعمل جدید ته‌لنجی‌ به بوشهر+جزئیات

ندای استان:محمدی‌زاده گفت: این دستورالعمل با هماهنگی در سطح ملی از سوی شورای تامین استان بوشهر مصوب شد

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه استان از ظرفیت بالایی در عرصه تجارت برخوردار است اظهار داشت: در راستای حمایت از تجارت و بازرگانی در استان بوشهر و موضوع ته لنجی پیگیری‌هایی توسط مسئولان استان از سطح ملی و کشور صورت گرفت.

محمدی‌زاده اضافه کرد: در هر سفر لنج‌های تجاری که مجوز صادر می‌شود وزن کالاهای وارداتی ته لنجی برای ترخیص از ۶۰ تن به ۷۵ تن افزایش یافته است.

وی  از افزایش تعداد اقلام وارداتی در قالب ته لنجی خبر داد و بیان کرد: بر اساس دستورالعمل جدید تعداد اقلام وارداتی توسط لنج‌های تجاری و سفاری از ۵۹ قلم به ۸۰ نوع کالا افزایش یافته است.

استاندار بوشهر افزود: در مواردی که حجم کالاهای وارداتی یک لنج از ۷۵ تن به ۱۵۰ تن افزایش یابد مازاد ۷۵ تن به‌عنوان کالای ته‌لنجی سفر دوم آن لنج محاسبه و ترخیص می‌شود.

محمدی‌زاده بیان  کرد: در مواردی اگر احیاناً برخی از لنج‌ها تا سقف ۱۵ تن برای سفر اول و تا سقف ۳۰ تن  برای سفر اول و دوم با محاسبه نرخ تعیین شده که در ازای هر تن ۶۵ میلیون تومان یعنی در واقع معادل ۱۵۰۰ دلار است می‌تواند کالای مازاد بر ۷۵ تن و ۱۵۰ تن ترخیص کند و به داخل کشور انتقال دهد.

وی با بیان اینکه این موارد در سطح ملی مصوب شده است گفت: پیرامون این موضع جلسه شورای تامین تشکیل شد و اتخاذ تصمیم کرد.

استاندار بوشهر از اجرایی شدن مصوبه و دستورالعمل جدید ته لنجی از فردا در گمرکات استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ۵ بندر دیر، کنگان، دلوار، بوالخیر و لاور ساحلی کالاهای ته لنجی در حال تخلیه است حتی اگر ترخیص شده باشد احیاناً اگر کالایی در لنج‌ها باقیمانده اختلاف ۶۰ تن قدیم تا ۷۵ تن جدید به آنها مجوز ترخیص از سوی گمرکات داده می‌شود.

محمدی‌زاده اضافه کرد: این دستورالعمل با هماهنگی در سطح ملی از سوی شورای تامین استان بوشهر مصوب شد و از همه کسانیکه برای موضوع مهم ته لنجی که مسئله معیشت مردم و در راستای حمایت از تجارت و بازرگانی استان بوشهر است تشکر می‌شود.