گزارش جدید AFC از مهدی طارمی
گزارش جدید AFC از مهدی طارمی

ندای استان:سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از مهدی طارمی به عنوان یکی از ستاره‌های بزرگ جام ملت‌های آسیا یاد کرد.

به گزارش ندای استان،مهاجمان تیم ملی فوتبال ایران سال‌ها زیر سایه کسانی بودند که قبل از آن‌ها حضور داشته و درخشیدند، اما از ۸ سال پیش مهدی طارمی خودش را به عنوان یک ستاره در خط حمله ایران ثابت کرد و نشان داد که او نیز می‌تواند در بین بزرگان قرار بگیرد.

نام: مهدی طارمی
سن: ۳۱
پست: مهاجم
بازی ملی: ۷۴
گل ملی: ۴۱
باشگاه: اف‌سی پورتو (پرتغال)

مهاجم سابق پرسپولیس و الغرافه نه تنها به عنوان یکی از بهترین‌های نسل خود دیده می‌شود بلکه به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین مهاجمان فوتبال آسیا شناخته می‌شود.
آمار او گویای همه چیز است؛ بین بازیکنانی که در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر حضور دارند، هیچ کدامشان اندازه طارمی در لیگ

قهرمانان اروپا گلزنی نکرده است. طارمی در لیگ قهرمانان اروپا ۹ گل در ۲۴ بازی به ثمر رسانده که بیشترین تعداد گلی است که تا به حال توسط بازیکنی از آسیا در این رقابت‌ها ثبت شده است.

این بازیکن ۳۱ ساله یکی از قدرتمندترین مهاجمان فوتبال باشگاهی در قاره اروپا محسوب می‌شود و از زمان پیوستن به پورتو در سال ۲۰۲۰، به طور منظم در سطح داخلی و قاره‌ای برای این تیم گلزنی کرده است.

طارمی کار خود را با شاهین بوشهر در زادگاهش شروع کرد و در ادامه به ایرانجوان پیوست؛ جایی که توانست به خوبی مهارتش در گلزنی را نشان دهد و پرسپولیس خیلی زود این استعداد را کشف کرد و در سال ۲۰۱۴ این مهاجم را به خدمت گرفت.

هشت گل در اولین فصل خود برای پرسپولیس باعث شد طارمی به تیم ملی دعوت شود و از اینجا بود که او به طور منظم شروع به گلزنی کرد. الغرافه قطر در ادامه مقصد بعدی طارمی شد و این بازیکن ۲۵ ساله را به خدمت گرفت.

حضور ۱۸ ماهه در قطر با انتقال او به ریو آوه همراه شد؛ جایی که ۲۱ گل در ۳۷ بازی ثبت کرد و پورتو را تشویق کرد تا او را به استادیوم دراگائو ببرد؛ جایی که او از آن زمان توانسته قهرمان لیگ پرتغال دو فصل قبل و بهترین گلزن فصل گذشته شود.

او در تیم ملی فوتبال ایران نیز عملکرد خوبی در گلزنی داشته و با ۴۱ گل در ۷۴ بازی پس از علی دایی اسطوره‌ای، کریم باقری هافبک گلزن افسانه‌ای و همچنین هم‌تیمی‌اش سردار آزمون در رده چهارم برترین گلزنان تاریخ کشورش قرار دارد.

طارمی دو بار در جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ گلزنی کرد و دروازه انگلیس را باز کرد.

نقاط قوت طارمی در توانایی او برای بازی به عنوان مهاجم مرکزی، چشمگیر است. از طرف دیگر، او همچنین می‌تواند در سمت چپ خط حمله نیز قرار گیرد و فضای زیادی برای مهاجمان کناری خود ایجاد کند.

طارمی ۳۱ اوت ۲۰۲۰ با پورتو قراردادی چهارساله به ارزش ۵ میلیون یورو امضا کرد. او اکنون آماده تغییر است و پیشنهاد میلان و اینتر به او بسیار جدی است.