۱۷۰۰ کلاس تخریبی، مهمترین چالش آموزش و پرورش بوشهر
۱۷۰۰ کلاس تخریبی، مهمترین چالش آموزش و پرورش بوشهر

ندای استان:به گفته موحدی، با ۶۰۰ دانشجوی جدیدی که دانشگاه فرهنگیان استان جذب کرده، طی سال های آینده دست آموزش و پرورش در زمینه آموزگار پر است و مشکل کمتری خواهیم داشت.

به گزارش ندای استان، احمد موحدی در نشست خبری به میزبانی خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: بیشترین مشکل کمبود فضای آموزشی هم مربوط به شهرستان بوشهر است، طوری که طی ۸ سال گذشته، فقط یک مدرسه توسط مجموعه پلیمر و یک مدرسه هم توسط آموزش و پرورش تکمیل شد. البته خبر خوب اینکه بزودی در زمینی کنار ورزشگاه شهید مهدوی، احداث دبیرستان برای اهالی تنگک ها آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر می گوید: وجود هزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی از مهمترین چالش‌ها در استان بوشهر است

غیر از یک شهرستان، کمبود معلم نداریم

موحدی در پاسخ به سوالی پیرامون کمبود آموزگار در برخی کلاس های درس اظهار کرد: یکی از سخت ترین سال های آموزش و پرورش در زمینه نیروی انسانی را پشت سرگذاشتیم و با اضافه شدن نیروهای جدید، غیر از یکی از شهرستان های جنوبی استان، در مابقی شهرستان ها کمبود معلم نداریم.

به گفته وی، با ۶۰۰ دانشجوی جدیدی که دانشگاه فرهنگیان استان جذب کرده، طی سال های آینده دست آموزش و پرورش در زمینه آموزگار پر است و مشکل کمتری خواهیم داشت.

وعده جدید درباره توزیع شیر در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر عملی نشدن وعده رییس جمهوری برای توزیع شیر میان دانش آموزان مدارس دولتی اظهار داشت: نبود کارخانه فرآوری و بسته بندی شیر در استان و مشکل انبار داری پاکت های شیر برای آموزش و پرورش استان، باعث تاخیر در این موضوع شده، اما با پیگیری های انجام شده و تغییر شرکت تامین شیر که قبلا از کهگیلویه و بویراحمد بود به فارس، تلاش داریم بزودی توزیع شیر در مدارس ابتدایی دولتی استان اجرایی شود.

توزیع درباره مشکل زمین چمن دانش آموزی برازجان

وی در مورد مشکلات پیش آمده در خصوص زمین چمن دانش‌آموزی برازجان نیز بیان کرد: این زمین با همه امکانات و زیرساخت‌ها از سال ۹۹ با اجاره ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در اختیار تیم ورزشی پارسه قرار گرفت که اکنون طبق قانون این زمین باید با مزایده و با قیمت کارشناسی واگذار شود تا صرفه و صلاح دولت نیز تامین شود. البته این باشگاه خواستار واگذاری مجموعه به صورت ترک تشریفات است که مجوز آن مربوط به دستگاههای دیگر است.

مهمترین اقدامات آموزش و پرورش استان

موحدی در پایان شاخص ترین عملکردهای این اداره کل طی دو سال مدیرکلی اش را نیز چنین برشمرد: ساماندهی مراکز رفاهی و درمانگاه فرهنگیان، ایجاد و راه‌اندازی کانون یاری‌گران زندگی برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان، نوسازی ناوگان خودرویی آموزش و پرورش پس از حدود ۱۵ سال و گرفتن سند تک برگ برای هزار ملک آموزش و پرورش که بعضا اختیار آن با بنیاد مستضعفان بود.