ورود بانک های استان بوشهر به کارهای زیرساختی+عکس
ورود بانک های استان بوشهر به کارهای زیرساختی+عکس

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: آغاز ورود بانک های استان بوشهر به کارهای زیرساختی اقدامی ارزشمند است که در این زمینه تعامل شرکت آب و فاضلاب و بانک ملت این استان برای تامین اعتبار تامین اعتبار طرح شبکه فاضلاب محلات جنوبی شهر بوشهر و حمایت دولت در این بخش قابلیت الگوبرداری دارد.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی زاده روز یکشنبه در انعقاد تفاهمنامه همکاری شرکت آب و فاضلاب و بانک ملت استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به اهمیت این مدل تفاهم‌نامه از مدیران این مجموعه انتظار می رود ساز و کار این طرح را در نشست آینده شورای اداری برای مدیران استان تشریح کنند.

وی بیان کرد: جهت گیری بانک ها برای ورود به حوزه های زیرساختی که با درایت وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس بانک مرکزی محقق شده باید سرآغاز کارهایی بزرگ و جدید در استان شود.

محمدی زاده ادامه داد: در چنین طرح هایی حائز اهمیت مانند حوزه آب و فاضلاب، تضمین بازگشت سرمایه به دلیل این که دولت حمایت می کند، بسیار بالا است از این رو بانک ها باید با اطمینان خاطر در طرح های زیرساختی سرمایه گذار کنند.

استاندار بوشهر گفت: اهمیت آب در غرب آسیا قابل توجه بوده و امروز کشور دارای آب را باید کشوری ثروتمند دانست.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور با همت و تلاش کشور را بخوبی در ریل توسعه قرار داده که بخش مهمی از این مسیر باید با استفاده از شبکه بانکی محقق شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: این شرکت با هدف تامین اعتبار طرح فاضلاب محله‌های جنوبی بوشهر با بانک ملت تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است.

ابوالحسن عالی اظهار کرد: موضوع این تفاهم‌نامه تامین بخشی از منابع مالی تکمیل طرح فاضلاب شهر بوشهر با انعقاد یک فقره قرارداد جعاله به مبلغ پنح هزار میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: این تفاهم نامه بر اساس ساز و کار آیین نامه اجرایی ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بوده که مطابق آن، مبلغ پنج هزار میلیارد ریال در قبال تضمین نامه صادره از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، طی ۱۸ ماه و در ۵ نوبت در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با قدردانی از همکاری بانک ملت استان بوشهر،گفت: با امضای این تفاهم نامه، احداث طرح فاضلاب در مناطق جنوبی شهر شتاب و سرعت بیشتری گیرد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی احداث فاضلاب محلات شهر بوشهر به عنوان یکی از مطالبه های ساکنان این محلات از هفته دولت امسال با حضور استاندار بوشهر آغاز شده است.

عالی اظهار کرد: به موازات اجرا شبکه فاضلاب شهر بوشهر، این طرح در شهرهای شمالی استان بوشهر نیز با سرعت و شتاب قابل قبولی در حال اجرا است.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر نیز گفت: فاضلاب محلات جنوبی بوشهر دغدغه چندین و چند ساله مردم بود که مشکل زیست محیطی فروان برای این محله‌ها داشت که با تامین مالی این طرح شاخص عملیات اجرایی آن در هفته دولت آغاز شد.

محمدهادی رستمیان افزود: طرح شبکه فاضلاب محلات جنوب بوشهر بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال نیاز اعتبار دارد که از محل تفاهمنامه امضا شده با بانک ملت پنج هزار میلیارد ریال اعتبار آن با نقدشوندگی بالا و بدون انتظار برای تخصیص تامین می‌شود.