برداشت ۵۷۵ هزار تن گوجه‌فرنگی از زمین‌های استان
برداشت ۵۷۵ هزار تن گوجه‌فرنگی از زمین‌های استان

ندای استان:مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال در بیش از ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های استان بوشهر گوجه‌فرنگی کشت شده که پیش‌بینی می‌شود ۵۷۵ هزار تن برداشت شود.

به گزارش ندای استان،رضا حسین‌پور در بازدید از برداشت گوجه‌فرنگی از زمین‌های بخش ارم شهرستان دشتستان به خبرنگار صداوسیما گفت: سال ۱۴۰۲ در بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان بوشهر گوجه‌فرنگی کشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: از این میزان، هزار هکتار کشت پاییزه بوده که در زمین‌های بخش ارم و بوشکان و شهرستان جم کشت شده است.

او ادامه داد: برداشت کشت پاییزه از ۱۰ آبان در استان آغاز شده که اکنون در زمان اوج برداشت هستیم و تا ۱۵ آذر ادامه دارد.

حسین‌پور بیان کرد: در کشت زمستانه نیز نزدیک به ۹ هزار هکتار از زمین‌های استان بوشهر در شهرستان‌های دشتی، دیر، کنگان، عسلویه و بخش مرکزی شهرستان دشتستان زیر کشت گوجه‌فرنگی رفته است که برداشت آن از ۱۵ آذر آغاز می‌شود و تا آخر اسفند ادامه خواهد داشت.

او اضافه کرد: ۲۰۰ هکتار هم کشت بهاره گوجه‌فرنگی داریم که محصول آن در فروردین و اردیبهشت برداشت می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که در مجموع ۵۷۵ هزار تن گوجه‌فرنگی از زمین‌های استان بوشهر برداشت و روانه بازار شود.

او تأکید کرد که امسال کیفیت گوجه‌فرنگی استان بوشهر بسیار خوب و کم‌آفت است.

به‌گفته حسین‌پور برداشت پاییزه گوجه‌فرنگی در استان بوشهر اکنون در اوج است که با آغاز برداشت کشت زمستانه و ورود این محصول به بازار کشور در کاهش قیمت آن نقش مهمی دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به پایان برداشت گوجه‌فرنگی مناطق سردسیر و خلأ تولید گوجه‌فرنگی مناطق گرمسیر در آبان، ادامه داد: ما در آغاز فصل کشت نشاء با گرمای هوا روبه‌رو بودیم که به این دلیل ۱۵ روز تأخیر در انتقال نشاء و کشت انجام شد و این دیرکرد موجب افزایش قیمت شد. با شروع برداشت گوجه‌فرنگی در استان بوشهر و مناطق گرمسیر، قیمت‌ها شیب نزولی خواهد داشت و به تعادل می‌رسد.