پلیس فتا:استرداد بیش از ۴۶ میلیارد ریال به حساب مالباختگان بوشهری
پلیس فتا:استرداد بیش از ۴۶ میلیارد ریال به حساب مالباختگان بوشهری

ندای استان:رییس پلیس فتا استان بوشهر گفت: با تلاش ماموران پلیس فتا بیش از ۴۶ میلیارد ریال خسارت وارده به شاکیان پرونده‌های جرایم سایبری حوزه مالی و اقتصادی به حساب مالباختگان عودت شد.

به گزارش ندای استان،سرهنگ مهدی قاسمی بیان کرد: با اقدام‌های تخصصی شبانه‌روزی افسران سایبری پلیس فتا استان بوشهر بیش از ۴۶ میلیارد ریال از ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا با موضوع‌های مالی و اقتصادی نظیر کلاهبرداری اینترنتی و برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی با هماهنگی قضایی به مال‌باختگان عودت داده شد و تلاش‌ها برای بازگرداندن وجوه باقیمانده ادامه دارد.
وی یادآور شد: پلیس فتا در کنار اقدامات پی‌جویی جرایم سایبری و دستگیری مجرمان، در حوزه ارتقاء سواد رسانه و آگاه‌سازی عمومی با هدف پیشگیری از شکل‌گیری این‌گونه جرایم و کاهش آسیب‌پذیری شهروندان نیز برنامه‌های گسترده‌ای را اجرایی کرده است.
رییس پلیس فتا استان بوشهر اظهار کرد: متاسفانه برخی از کاربران فضای مجازی باوجود آموزش‌ها و توصیه‌های مکرر پلیس فتا که به اشکال مختلف و با همکاری رسانه‌ها اعلام می‌شود، همچنان فریب کلاهبرداران را خورده و وارد پیوند‌های اینترنتی با منابع ناشناس شده و سپس به درگاه بانکی هدایت و اطلاعات حساب خود را در اختیار آن‌ها می‌دهند یا در هنگام خرید‌های اینترنتی و قبل از مشاهده کالای مورد نظر، بخشی از مبلغ مورد توافق را به‌عنوان بیعانه پرداخت و سرمایه خود را از دست می‌دهند.
سرهنگ قاسمی گفت: کاربران می‌توانند قبل از هرگونه فعالیت در فضای مجازی و برای استفاده ایمن از این فضا به درگاه پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir مراجعه و از اطلاعات، اخبار و آموزش‌های جامعی که در آن وجود دارد استفاده کنند.