بیشترین تجاوز به حریم جاده ای در کدام شهرستان بوشهر؟
بیشترین تجاوز به حریم جاده ای در کدام شهرستان بوشهر؟

ندای استان: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‎ای استان بوشهر از شناسایی ۷۵۱ مورد تخلف در حریم راه‌های استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم اخترشناس اظهار داشت: تجاوز به حریم راه‌های استان به صورت مستمر توسط گشت‌های صیانت حریم و راهداران شناسایی می‌شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون با ۱۳۰ مورد دست‌فروشان حاشیه راه، ۱۱۲ مورد تابلوها و بنرهای غیرمجاز، ۳۶۴ مورد راه دسترسی غیرمجاز، ۹۸ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز و ۴۷ مورد عبور تأسیسات در حریم راه‌های استان بوشهر برخورد یا جمع ‎آوری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: بیشترین تخلفات حریم راه در شهرستان‌های دشتی و تنگستان شناسایی شده و کمترین مورد هم مربوط به جم و دیلم بوده است.

قبل از خرید استعلام کنید

وی با یادآوری اینکه به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان، دیوارکشی و تأسیسات در شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه‌ها بدون کسب مجوز ممنوع است، خاطرنشان کرد: از هم استانی‌ها تقاضا داریم قبل از خرید زمین یا هرگونه سرمایه گذاری و ساخت و ساز در حریم راه‌ها، نسبت به استعلام و اخذ مجوز از ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدام کنند تا متضرر نشوند.

اخترشناس ادامه داد: طی سال جاری ۲۱۵ مجوز برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در راستای قوانین حریم راه‌های استان صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه در صورت عدم برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه، در زمینه ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد، اظهار کرد: در کنار اقدامات راهداران، حراست و پاکسازی حریم راه‌ها نیازمند همت و عزم استانی و ملی می‌باشد و می‌بایست تمامی دستگاه‌های ذیربط خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

Visited 1 times, 1 visit(s) today