۵۵۵ نفر از قصاص رهایی یافتند
۵۵۵ نفر از قصاص رهایی یافتند

ندای استان:رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ چهل و سه درصد پرونده‌های قضایی به سازش ختم شد، گفت: ۵۵۵ نفر سال گذشته از قصاص رهایی یافتند.

به گزارش ندای استان،حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه در نشست شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به فرارسیدن «۱۸ آبان» سالروز تشکیل شوراهای حل اختلاف گفت: در سال ۱۴۰۱ از مجموع بیش از سه میلیون پرونده قابل سازش، بیش از یک میلیون و چهارصد هزار پرونده (معادل ۴۳ درصد) منتهی به صلح و سازش شدند؛ همچنین در این سال ۲۸ هزار نفر در نتیجه صلح و سازش از زندان‌ها آزاد شدند و ۵۵۵ نفر نیز به همین واسطه از قصاص رهایی یافتند.

وی همچنین گفت: در پویش «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم» ۵۵ نفر و در پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» ۱۵۵ نفر از قصاص رهایی یافتند؛ همچنین طی یک هفته در پویش «به عشق سردار دل‌ها می‌بخشم» ۳ هزار نفر از زندان آزاد شدند و ۱۵ نفر نیز از قصاص رهایی یافتند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه در ادامه، استان‌های فارس، گلستان، قزوین و همدان را حائز رتبه‌های برتر در حوزه صلح و سازش معرفی کرد و گفت: استان‌های اصفهان، تهران و خراسان شمالی نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در حوزه صلح و سازش داشته‌اند.