دریافت وام خرد برای مردم تبدیل به یک آرزو شده است
دریافت وام خرد برای مردم تبدیل به یک آرزو شده است

ندای استان: امام جمعه دشتی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات به مردم گفت: دریافت وام خرد برای مردم تبدیل به یک آرزو شده است.

به گزارش ندای استان،حجت‌الاسلام علی زاهددوست در نماز جمعه خورموج با اشاره به فراز آخر آیه ۱۴۱ سوره مبارکه نساء اظهار داشت: پیام آیه این است که مؤمنان حق پذیرفتن سلطه کفار را ندارند و اگر مسلمانی یا مسلمانانی تحت سلطه کفار قرار گرفتند معنایش این است که ایمان واقعی ندارند و مؤمن واقعی نیستند لذا مؤمنان باید کاری کنند که کفار برای همیشه از سلطه بر مؤمنان مأیوس شوند.

وی اضافه کرد: ۲۱ آبان ماه، سالروز شهادت شهدای جهاد خودکفایی است که پرچمدار این قافله، سردار مخلص اسلام، شهید حاج حسن طهرانی مقدم بود. رهبر عزیزمان این شهید گرانقدر را سردار عالی‌قدر، دانشمند برجسته و پارسای بی‌ادعا، نامیدند.

امام جمعه دشتی با اشاره به چهارشنبه ۲۴ آبان روز بزرگداشت علامه طباطبایی (ره) و روز کتابخوانی و کتابدار تصریح کرد: اسلام، دین اندیشه و معرفت و پرچمدار کتاب و کتابخوانی در تمدن بشری است. عموم مردم باید کتابخوانی و حضور در کتابخانه را جز نیازهای زندگی خود بدانند.

وی با بیان اینکه همه سازمان‌ها و برنامه ریزان فرهنگی وظیفه دارند برای ایجاد میل و انگیزه به کتاب و کتابخوانی در جامعه گام بردارند افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: باید جوری بشود که در سبد کالای مصرفی خانواده‌ها، کتاب یک سهم قابل قبولی پیدا کند و کتاب را برای خواندن بخرند.

زاهددوست گفت: با وجود پیشرفت‌های دیجیتالی و گسترش روزافزون شبکه‌ها و فضاهای مجازی هیچ چیز جای انس با کتاب را نمی‌گیرد. علاوه بر نوسازی و تجهیز کتابخانه های فعلی شهرستان، ساخت یک کتابخانه مرکزی استاندارد که دارای مرجعیت در حوزه کتاب باشد، برای رفع نیاز مطالعاتی این قشر عظیم ضروری است.

وی تاکید کرد: کتابخانه های موجود فعلی، نیاز محققان و پژوهشگران را تأمین نمی‌کند، بنابر این وجود یک کتابخانه مرکزی در شهرستان ضروری است.

امام جمعه دشتی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه افزود: جهان در حال تماشای وحشتناک‌ترین نسل‌کشی و قتل عام زنان و کودکان در غزه مظلوم توسط رژیم حیوان صفت صهیونیستی است. تشبیه این موجودات پلید و نحس به حیوان، هم توهین به حیوانات زبان بسته است.

وی گفت: این رژیم بی آبرو و دیوصفت تمام قوانین بین‌المللی و اخلاق و انصاف را زیر پا له کرده است. بدون شک امروز سردمداران این رژیم جنایتکار جنگی هستند و اگر عدالتی در دنیا باشد، باید خودشان و حامیانش در مجامع بین المللی محاکمه و اعدام شوند.

زاهددوست باید تمام کشورها خصوصاً کشورهای اسلامی مانند ملت‌های خود به میدان بیایند و این جنایت‌های بی شرمانه را محکوم کنند. به فضل الهی با وجود ارتکاب همه این جنایت‌ها همچنان جبهه مقاومت مانند یک کوه راسخ و استوار ایستاده است.

وی افزود: عملیات‌های مستمر و چند جانبه جبهه مقاومت علیه، جبهه دشمن آنها را گیچ و زمین گیر کرده و دشمنان هر روز کشته، زخمی و اسیر و تلفات می‌دهند. هشدارهای مکرر ابوعبیده سخنگوی حماس مبنی بر تمام بودن کار دشمن و تیر خلاص به او حکایت از شکست قریب‌الوقوع دشمن دارد.

امام جمعه دشتی بیان کرد: این روزها که مردم تحت فشار اقتصادی هستند گاهی بخاطر گرفتاری و ضرورت، بخاطر رهن خانه، یا درمان، یا تأمین نیاز ضروری خانواده نیاز به یک مبلغ مختصری وام پیدا می‌کند ولی متأسفانه امروز دریافت وام خرد برای مردم تبدیل به یک آرزو شده است.

وی افزود: بنده به عنوان امام جمعه افراد زیادی به دفترم مراجعه می‌کنند و نیازمند حتی پنج میلیون یا ۱۰ میلیون وام هستند ولی به بانک مراجعه می‌کنند و تقاضای مثلاً ۲۰ میلیون وام می‌کنند که مورد موافقت قرار نمی‌گیرد.

زاهددوست خطاب به وزیر اقتصاد گفت: بانک مرکزی اگر در کلان اقتصاد سیاستی را تدوین می‌کنید به فکر محرومین و مستضعفین و افراد گرفتار جامعه هم باشید. مبادا به خاطر برخی سیاست‌های اقتصادی مستضعفین زیر دست و پای پولدارها له بشوند.

وی با بیان اینکه ما از بانکداری اسلامی خیلی فاصله داریم و پول‌های مردم که در حساب بانک‌ها است اما در روز گرفتاری به درد خود مردم نمی‌خورد اظهار داشت: همه باید مردم را تحت فشارهای زندگی درک کنیم و مبادا مردم‌را تحت این همه فشار اقتصادی و گرفتاری زندگی تنها بگذاریم.