ندای استان: رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از پاسخگویی به ۱۲۰ هزار تماس اورژانسی از ابتدای سال تاکنون با کمک “سامانه هوشمند آسایار” توسط پزشکان و پرستاران مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ خبر داد.
به گزارش ندای استان،«سید حسین موسوی» روز یکشنبه در گفت و گو با با ایرنا در بوشهر اظهار کرد: در استان بوشهر، سامانه آسایار در حوزه اورژانس به همت پزشکان و کارشناسانِ مرکز پیام در حال اجرا است.
وی افزود: شهروندان به منظور دریافت کمک فوری در مواقع اضطراری مانند حوادث ترافیکی و غیرترافیکی و بیماریهای حاد، با شماره ۱۱۵ تماس گرفته تا در کمترین زمان ممکن، کمک و درمان لازم را دریافت کنند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر تصریح کرد: این سامانه بهبود کیفیت در پاسخگویی به تماسهای اورژانسی را فراهم میکند و کارشناسان و پزشکان مرکز پیام، به ارائه خدمات بهتری به مردم استان بوشهر میپردازند.
موسوی ادامه داد: «سیستم آسایار» شامل «الگوریتم تریاژ تلفنی» به صورت نرمافزاری است که برای پرستاران در دسترس قرار میگیرد، با استفاده از سؤالات هوشمند و بر اساس پاسخ مددجو، سؤالات بعدی تعیین میشود و نرمافزار بر اساس الگوریتم، رنگ اولویت موردنظر را تعیین میکند.
وی بیان کرد: در صورت ثبت پاسخی که نیاز به اعزام دارد، هشدار ارسال فایل به واحد اعزام و راهبری آمبولانس فعال میشود، این سیستم باعث بهبود سرعت و دقت در ارائه خدمات اورژانسی به مردم میگردد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اضافه کرد: در سیستم”آسایار”، پس از تماس مردمی، کارشناسان اطلاعات شخص و محل حادثه را به نزدیکترین پایگاه اورژانسی محل حادثه اعلام میکنند.
موسوی عنوان کرد: همچنین افراد اعزامشده با استفاده از گوشیهای هوشمند میتوانند بهترین و نزدیکترین مسیر را برای رسیدن به محل حادثه انتخاب کنند که این امکان به کارشناسان و پرستاران کمک میکند تا با سرعت و دقت بیشتری به محل حادثه برسند و خدمات اورژانسی را به مددجو ارائه دهند.
وی تأکید کرد: فرآیند رسیدگی با استفاده از اتوماسیون آسایار ۱۱۵ بسیار سریعتر از سیستم سنتی اتفاق میافتد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: مرحله مأموریت گیری، اعزام و رسیدگی با استفاده از سیستم اتوماسیون ۱۱۵ بهصورت شبکهای به اورژانس اعلام میشود و فرآیند حضور در محل حادثه نیز بسیار سریعتر از سیستم کاغذی انجام میشود.
وی بیان کرد: این امکان باعث بهبود زمان واکنش و ارائه خدمات اورژانسی به مددجو میشود و در نتیجه از دست دادن وقت برای ارائه خدمات حیاتی به مردم جلوگیری میکند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر تأکید کرد: تصمیمگیری برای اعزام در کوتاهترین زمان مکالمه انجام میشود، اما این به معنی ختم تماس نیست و ممکن است تماس مذکور به دلایلی ادامه یابد که مهمترین آن مشاورههای درمانی است.
موسوی یادآور شد: در این صورت، کارشناسان اورژانس با همکاری پزشکان و متخصصان درمانی، مشاورههای لازم را برای مددجو ارائه میدهند تا درمان مناسب و بهتری برای او فراهم شود. بهاینترتیب، امکانات بهتری برای ارائه خدمات درمانی و اورژانسی به مردم فراهمشده است.