دستگیری چندین تیم مجرم اینستاگرامی در بوشهر
دستگیری چندین تیم مجرم اینستاگرامی در بوشهر

ندای استان:رئیس پلیس فتا بوشهر گفت:سرشاخه اصلی دستگیر شده این تیم های مجرمانه خانمی جوان و مدیر ۲ صفحه اینستاگرامی بوده است.

به گزارش ندای استان،رییس پلیس فتا استان بوشهر گفت: با تلاش های کارشناسان پلیس فتا استان، اعضای چندین تیم که بصورت سازمان یافته با هم مرتبط بوده و در قالب عکاسی آزاد اقدام به تولید و انتشار محتواهای مبتذل در صفحات اینستاگرامی می کردند، شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر شدند.

«سرهنگ مهدی قاسمی» اظهار کرد: سرشاخه اصلی دستگیر شده این تیم های مجرمانه که خانمی جوان و مدیر ۲ صفحه اینستاگرامی بوده با الگوگیری از تارنماهای اینترنتی خارجی و همکاری بیش از ۹ نفر با تخصص های گوناگون نظیر عکاس، ادیتور، تدوین گر و آرایشگر اقدام به تولید محتواهای متعدد حرفه‌ای مجرمانه کرده است.

وی افزود: این فرد با همکاری ادمین ۶ صفحه دیگر در سطح کشور، در فضای مجازی بصورت گسترده اقدام به انتشار محتواهای مبتذل کرده است.

رییس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: با مجوز قضایی، مجرمینی که ساکن استان بوده اند برحسب وضعیت جرایم ارتکابی ،دستگیر یا احضار شدند.

قاسمی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات از این افراد و بررسی آزمایشگاهی تجهیزات دیجیتال همراه توقیفی و حذف محتواهای مجرمانه به مرجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: اقدامات پلیسی و قضایی جهت دستگیری چند تن از اعضای این شبکه سازمان یافته که ساکن استان های شمالی کشور هستند، ادامه دارد.

وی گفت: برای جرم تولید و انتشار هرگونه تصاویر و محتوای مبتذل در فضای مجازی، مجازات متناسب اعم از حبس و جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

رییس پلیس فتا استان بوشهر ادامه داد: یکی از اولویت های ماموریتی پلیس فتا، پایش و شناسایی تارنماهای دارای محتواهای مجرمانه منجمله مبتذل و مستهجن به خصوص سازمان یافته است.