ساخت «آزادراه شیراز- بوشهر» آغاز می شود
ساخت «آزادراه شیراز- بوشهر» آغاز می شود

ندای استان: استاندار بوشهر گفت: با ابلاغ رئیس‌جمهور، مصوبه ساخت آزادراه شیراز- بوشهر به عنوان هدیه به مردم این استان اعلام و بزودی فعالیت عمرانی این آزاد راه آغاز می‌شود.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده شامگاه یکشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار کرد: خط آزادراهی که از شمال کشور آغاز و پس از اتصال به استان‌های تهران، قم، اصفهان به شیراز وصل شده به زودی استان بوشهر نیز شامل می‌شود.

وی افزود: با رایزنی هایی که طی ۲ سال گذشته به شکل مشترک توسط استانداران فارس و بوشهر انجام شد شاهد یک کار کارشناسی مناسبی برای امتداد آزادراه اصفهان – شیراز و شیراز – بوشهر بودیم که با موافقت رئیس جمهور در سفر اخیر به استان فارس و افتتاح آزادراه اصفهان- فارس، ساخت آزادراه فارس – بوشهر توسط ایشان اعلام و ابلاغ شده است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: پیش از دولت سیزدهم، هیچگونه سابقه ای از کار مطالعاتی برای احداث آزادراه فارس- بوشهر وجود نداشت و با هماهنگی با استان فارس و پیگیری های انجام شده در سطح وزارت راه و شهرسازی و همکاری و همراهی برخی از کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی و با موافقت رییس جمهور این اتفاق مهم در این دولت شکل گرفته است.

محمدی زاده ادامه داد: پیش‌بینی می شود که عملیات اجرایی احداث قطعه اول به طول ۲۵ کیلومتر از بوشهر و ۱۸ کیلومتر از استان فارس در سال جاری آغاز شود.