دستگیری سرشاخه مروج فساد و کلاهبردار فال قهوه در بوشهر
دستگیری سرشاخه مروج فساد و کلاهبردار فال قهوه در بوشهر

ندای استان:رییس پلیس فتا استان بوشهر گفت: مجرم دستگیر شده در اعترافات اولیه خود به انجام کلاهبرداری با انتشار گسترده ۱۰ها هزار محتوای مبتذل و مستهجن در یکسال گذشته معترف گردیده است.

به گزارش ندای استان،رییس پلیس فتا استان بوشهر گفت: ادمین یک صفحه اینستاگرامی با بیش از نیم میلیون نفر دنبال کننده که بصورت مستمر اقدام به انتشار محتواهای مستهجن کرده و پس از بالا بردن میزان بازدید از پست های غیراخلاقی مجرمانه،از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کرد توسط کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و با مجوز قضایی دستگیر شد.

سرهنگ “مهدی قاسمی” اظهار کرد: مجرم دستگیر شده که دارای سوابق متعدد مجرمانه نظیر کلاهبرداری اینترنتی،تولید و انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن و برداشت اینترنتی غیرمجاز بانکی در سنوات گذشته بوده با انتشار گسترده محتواهای مستهجن در صفحه اینستاگرامی در اختیار خود،آمار دنبال کننده صفحه را بالا برده و اقدام به کلاهبرداری از آنان در پوشش فال قهوه نموده و کسب درآمد داشته است.

وی افزود: با هماهنگی قضایی،متهم در مخفیگاهش واقع در حوالی شهر بوشهر دستگیر و چندین دستگاه تلفن همراه هوشمند،تجهیزات رایانه ای و دوربین فیلمبرداری که برای ارتکاب جرم از آنها استفاده می شد کشف و توقیف شد.

رییس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: مجرم دستگیر شده نیز در اعترافات اولیه خود به کسب درآمد و انجام کلاهبرداری با انتشار گسترده ۱۰ها هزار محتوای مبتذل و مستهجن در یکسال گذشته معترف گردیده است.

قاسمی ادامه داد: پیگیری پرونده تا زمان مشخص شدن دامنه جرایم ارتکابی و میزان دریافت مبالغ کلاهبرداری شده و شناسایی همدستان و مرتبطین احتمالی وی بصورت ویژه با همکاری مرجع محترم قضایی ادامه دارد.

وی تاکید کرد: پایش مستمر فضای مجازی با هدف سالم سازی این بستر برای حضور ایمن کاربران به خصوص خانواده ها و فرزندان آنها توسط پلیس فتا ادامه داشته و مبارزه با مجرمینی که به هر صورت با اقدامات مجرمانه خود باعث ترویج ابتذال و فساد در فضای مجازی و نگرانی خاطر شهروندان قانونمدار می شوند، در اولویت ماموریت پلیس فتا قرار دارد.

  • منبع خبر : ایرنا