۷۰درصدنیروهای نفتی در گناوه غیر بومی هستند
۷۰درصدنیروهای نفتی در گناوه غیر بومی هستند

ندای استان:فرماندار گناوه از پیمانکاران شرکت‌های نفتی مستقر در این منطقه خواست بومیان منطقه را در زمان آغاز تا مرحله بهره‌برداری طرح‌ها بکارگیری کنند.

به گزارش ندای استان، محمدتقی صفری روز جمعه در نشست با مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت بهره برداری نفت گاز گچساران اظهار کرد: یکی از شروط اولیه انعقاد قرارداد نفت با پیمانکاران استفاده از نیروهای بومی این شهرستان است در حالی که بالای ۷۰ درصد نیرو در زمان حضور از خارج از استان بوشهر جذب می شود.

وی افزود: در زمان بهره برداری طرح های نفتی با توجه به هزینه ها، حمل و نقل و مسکن کمتربه جای استفاده از نیروهای غیربومی، نیاز است که از نیروهای بومی استفاده شود.

فرماندار گناوه تصریح کرد: در زمان بهره برداری از طرح های نفتی، نیروهای بومی در حد کمی بکار گرفته می شوند که نباید این رویه در طرح های جدید اجرایی شود.

وی بیان کرد: این شهرستان جوانان متخصص در رشته های نفت و گاز دارد که نیاز به توجه و مساعدت و بکارگیری آنها توسط شرکت های نفتی منطقه است.

صفری گفت: احداث مهمانسرا و مجتمع چندمنظوره از جمله ورزشی و فرهنگی توسط نفت در این شهرستان در دستور کار متولیان نفت قرار گیرد که برای آن مجموعه و این شهرستان بسیار سودمند خواهد بود.

وی افزود: مردم و مسئولان این شهرستان همواره همراه و همکار با مجموعه نفت برای حفاظت و پاسداری از تاسیسات نفتی بوده‌اند.

فرماندار گناوه گفت: شرکت نفت در زمان اجرای طرحی در منطقه نگاه ویژه ای به ایجاد زیرساخت های مبلمان شهری داشته باشد تا مردم از آن بهره لازم ببرند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از مناطق نفت خیز جنوب و پیرامونی صنعت نفت کشور به عنوان یکی از نقاط راهبردی در امر صادرات نفت کشور بشمار می آید.