جشن ازدواج ۹۵ زوج جوان در گناوه برگزار شد+عکس
جشن ازدواج ۹۵ زوج جوان در گناوه برگزار شد+عکس

ندای استان: آئین ازدواج آسان و اهدای ۹۵ سری جهیزیه به زوج های جوان گناوه به همت سپاه انصارالحسین (ع) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ندای استان،حجت الاسلام عبدالهادی رکنی حسینی چهارشنبه شب در این آئین در تالار طاووس گناوه با اشاره به تاکید دین مبین اسلام و فرمایشات ائمه (ع) به امر مقدس ازدواج اظهار داشت: پیوند ازدواج، پیوند مقدسی است که در آموزه‌های مبین اسلام بر آن تاکید فراوان شده است و بر اساس آیات الهی، خداوند هدف از ازدواج را مایه آرامش، مودت و محبت بین زوجین بیان فرموده است.

وی تصریح کرد: خداوند در آیات نورانی قرآن کریم به امر ازدواج تاکید فرموده و دستور به تشویق جوانان به امر مقدس ازدواج داده است.

امام جمعه گفت: به فرموده پیامبر اسلام (ص) اگر کسی ازدواج کند در پرتو این پیوند مقدس نصف دین او کامل می‌شود و در نصف دیگر باید تقوا پیشه کند.

وی گفت: مشکلات و معضلات زیادی در جامعه امروزی بر سر راه ازدواج دختران و پسران وجود دارد و لازم است تا کسانی که می‌توانند به امر ازدواج جوانان و زندگی موفق جوانان کمک کنند پیش قدم این امر شوند.

وی افزود: امروز یکی از موانع بر سر راه ازدواج جوانان تهیه جهیزیه‌های سنگین است که باعث شده تا جوانان به سمت و سوی امر مقدس و پیوند آسمانی ازدواج نروند.

امام جمعه گناوه افزود: سپاه انصار الحسین (ع) در شهرستان گناوه برای امر مقدس و پیوند مبارک ازدواج، تعداد ۹۵ سری جهیزیه به عنوان هدیه برای زوج‌های جوان فراهم کرده است که همه این تلاش‌ها قابل تقدیر است.

جشن ازدواج آسان در گناوه برگزار شد

وی با توصیه به والدین برای کمک به ازدواج آسان فرزندان خود، گفت: با توجه به اینکه سن ازدواج متأسفانه در جامعه افزایش یافته باید زمینه ازدواج آسان را برای فرزندان خود فراهم کنیم.

امام جمعه گناوه یادآور شد: برخی خانواده‌ها با سختگیری و بهانه جویی های بی مورد موانعی برای این پیوند آسمانی ایجاد می‌کنند که باید از آنها دوری کرد زیرا این سختگیری‌ها آسیب‌های فراوانی بر خانواده‌ها و جامعه بر جای خواهد گذاشت.

جشن ازدواج آسان در گناوه برگزار شد

وی گفت: مهریه‌های سنگین نیز از دیگر موضوعات است که باعث به تأخیر افتادن ازدواج جوانان می‌شود، باید تلاش کرد تا موانع را برطرف و مسیر و زمینه ازدواج فرزندان مهیا شود.

وی گفت: واسطه گری در امر ازدواج در گذشته پر رنگ تر بود که این امر امروز در جامعه کم رنگ شده است و باید برای این پیوند مقدس و سنت نبوی، بزرگ ترها و افراد معتمد واسطه گری‌ها را بیشتر کنند.

جشن ازدواج آسان در گناوه برگزار شد

اهدا ۹۵ سری جهیزیه به ۹۵ زوج

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) شهرستان گناوه در این آئین گفت: این مراسم در راستای اجرای طرح ازدواج آسان و کمک به زوج‌های جوان در تأمین وسایل مورد نیاز زندگی در این شهرستان تدارک دیده است.

سرهنگ شهسوار حاجی پور افزود: در این راستا اهدا ۹۵ سری جهیزیه به ۹۵ زوج جوان در شهرستان گناوه تدارک دیده شد که به این زوج‌ها در ابتدای زندگی مشترک آنها اهدا می‌شود.

وی گفت: این برنامه به همت سپاه انصارالحسین (ع) و سازمان بسیج سازندگی در ادامه برنامه‌های سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر برای برگزاری برنامه ازدواج آسان اجرا شده است و از همه دستگاه‌ها و نهادهایی که با سپاه شهرستان در اجرای برنامه همکاری کردند تقدیر می‌کنم.

قرائت خطبه عقد توسط امام جمعه گناوه، اجرای نمایش طنز و اجرای موسیقی از جمله بخش‌های این جشن باشکوه بود که با حضور زوج‌های جوان، خانواده‌های آنها و جمعی از مسئولان برگزار شد.

  • منبع خبر : مهر