صدور مجوز نخستین شرکت هواپیمایی بومی بوشهر
صدور مجوز نخستین شرکت هواپیمایی بومی بوشهر

ندای استان: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: مجوز شرکت هواپیمایی لیان به عنوان نخستین شرکت هواپیمایی بومی این استان برای صادر شد.

به گزارش ندای استان،علی باستین روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم برنامه‌های بسیاری برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل این استان شامل هوایی، دریایی، زمینی و ریلی تدوین و دنبال شده است.

وی افزود: ایجاد شرکت هواپیمایی بومی نیز یکی از این برنامه هاست که در دور دوم سفرهای رئیس جمهور به استان بوشهر به تصویب رسید.

معاون استاندار بوشهریادآورشد: با پیگیری شرکت سرمایه گذاری و توسعه استان بوشهر و همکاری و همراهی سازمان هواپیمایی کشور مجوز شرکت هواپیمایی لیان به صورت منطقه ای صادر شده و شرکت اکنون در مرحله جذب سرمایه برای خرید هواپیما است.

باستین ادامه داد: در این مرحله لازم است شرکت‌های بزرگ مستقر در استان به ویژه شرکت های مربوط به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با حمایت از این شرکت نوپا و با سرمایه گذاری موثر، شرکت را در خرید هواپیماهای مختلف و متنوع مسافری و باری یاری کنند.

وی افزود: بدیهی است با ایجاد خطوط پروازی جدید، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی استان منتفع می‌شوند.

باستین گفت: انتظار می رود با فعالیت شرکت لیان و توسعه خطوط پروازی مسافری و باری با محوریت فرودگاه های بین المللی بوشهر و خلیج فارس عسلویه، شاهد تسهیل و توسعه فعالیت های تجاری و افزایش رفاه حال شهروندان و مسافران باشیم.