افتتاح دو پایگاه سلامت در شهر برازجان
افتتاح دو پایگاه سلامت در شهر برازجان

ندای استان:توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دو پایگاه سلامت در شهر برازجان افتتاح شد.

به گزارش ندای استان،دکتر حسن ملکی زاده در این آئین اظهار داشت: طرح سلامت خانواده طرح به‌روزرسانی شده جدید و با الحاقیات جدید در حوزه سلامت است که همه مشکلات پزشک خانواده درگذشته بوده را برطرف کرده و با این طرح می‌توانیم اهداف طراحی‌شده در حوزه سلامت را محقق کنیم.
وی اضافه کرد: امروزه جامعه با مشکلات عدیده‌ای در حوزه بیماری‌های غیر واگیر مثل دیابت، فشارخون، بیماری‌های قلبی عروقی، طب سالمندی و مشکلات بارداری بانوان در جامعه دست‌وپنجه نرم می‌کند و برنامه داریم نقش فعال‌تری در غربالگری تشخیص، تعیین و درمان این حوزه داشته باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه با توسعه خدمات بهداشتی می‌توان خدمات درمانی را ازنظر بیماری‌های مختلف ارتقا کیفی داد ابراز داشت: هرچقدر در حوزه بهداشت هزینه کنیم به همان تناسب هزینه‌ها در حوزه درمان کمتر خواهد شد.
وی تأکید کرد: در طرح سلامت خانواده با استقرار پایگاه‌های محله محور، جمعیت شهری به‌صورت هر سه هزار نفر تحت پوشش پزشک مراقب سلامت و ماما از خدمات بهره خواهند برد.
وی در ادامه گفت: در صورت عدم مراجعه فردی به پایگاه‌های سلامت همکاران ما به آن‌ها مراجعه کرده تا آن‌ها را برای مراجعه ترغیب کنند.
دکتر ملکی زاده در ادامه بیان داشت: با این اقدام پویا و محله محور حتماً فاکتورهای بیماری‌های خطرناک استخراج و کشف‌شده برای درمان آن‌ها در قدم‌های ابتدایی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه کشف اولیه بیماری‌هایی مثل سرطان‌ها با یک اقدام ساده صورت می‌گیرد اذعان داشت: با اجرای این طرح بسیار گسترده که دامنه آن در حوزه سلامت فراگیر بوده، جنبه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی افراد اعم از سلامت روان، باروری، تغذیه و سبک زندگی سالم تحت پوشش قرار خواهد گرفت.
وی یکی از طرح‌هایی که در قالب بحث سلامت خانواده پیگیری می‌شود را طرح جمعیت و افزایش نرخ باروری عنوان کرد و ابراز داشت: این طرح با تبلیغات چهره به چهره در پایگاه‌ها و سطح شهر به‌عنوان فاکتور مؤثر در حوزه سلامت در نظر خواهد شد.
وی نتیجه این اقدامات را جامعه‌ای بانشاط‌تر توصیف کرد و تصریح کرد: درگذشته به مراقب و سلامت‌محور کمتر توجه شد که در طرح جدید اقدامات اولیه مراقبین سلامت برای رسیدن به اهداف در اولویت قرار دارد.
وی در ادامه گفت: با مراجعه بعدی مردم به مراقبین در صورت تشخیص بر اساس صلاحدیدها بیماران را به سطح بالاتر و پزشک متخصص و نهایتاً فوق تخصص ارجاع دهند.
دکتر ملکی زاده از انتخاب ۵۹ شهر در کشور برای اجرای طرح سلامت خانواده خبر داد و گفت: شهر برازجان با توجه به زیرساخت‌های مناسب به‌عنوان شهر منتخب در استان انتخاب شد.
وی با اشاره به اینکه ۱۲۵ هزار نفر در شهر برازجان در سامانه سیب ثبت‌شده‌اند بیان داشت: برای اجرای کامل این طرح در برازجان ۴۲ پایگاه سلامت با لحاظ جمعیت ۳ هزارنفری باوجود پزشک و ماما باید داشته باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از احداث ۱۷ پایگاه سلامت در اجرای طرح سلامت خانواده در شهر برازجان خبر داد و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که تعداد پایگاه‌های سلامت باقیمانده در شهر برازجان فعال شوند و در سایر شهرستان‌های استان با فراهم شدن زیرساخت‌ها این طرح اجرا خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سفر به برازجان دو پایگاه طرح سلامت خانواده را افتتاح و از نزدیک روند اجرای این برنامه را بررسی کرده و از کارکنان این پایگاه‌ها با اهداء شاخه گل تقدیر کرد.