خبر خوب به روستاییان استان بوشهر
خبر خوب به روستاییان استان بوشهر

ندای استان:مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به تصویب کلیات افزایش وام مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۵ هزار مسکن از محل این اعتبارات در استان ساخته شود.

به گزارش ندای استان،علیرضا مقدم بیان کرد: تسهیلات مسکن روستایی در زمان حاضر ۲۰۰ میلیون تومان با بهره ۵ درصد است که به همت روستائیان در سال ۱۴۰۱ سه هزارو ۹۸۸ نفر برای استفاده از این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.
وی افزود: همچنین با همکاری خوب بانک‌ها طرح مقاوم سازی مسکن روستایی نیز در حال اجرا است و استان بوشهر در این زمینه رتبه برتر کشوری را دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: با حمایت دولت از ساخت مسکن روستایی، کلیات افزایش وام مسکن در دولت به تصویب رسیده و از ۲۰۰ میلیون تومان کنونی به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته که امیدواریم با ابلاغ آن در آینده نزدیک و با همت مردم بتوانیم حداقل ۵ هزار واحد مسکونی از محل اعتبارات ۱۴۰۲ به استان اختصاص دهیم.
وی اضافه کرد: در کنار این تسهیلات، تفاهم‌نامه‌های مشترکی با کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و بهزیستی برای ساخت مسکن منعقد شده و همچنین به تازگی شرکت نفت نیز از محل مسئولیت‌های اجتماعی به کمک محرومان آمده و مقرر شده ۱۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای خانواده‌های کمتر برخوردار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برای ساخت مسکن اختصاص دهد.
مقدم گفت: در صورتی که این تسهیلات سریع‌تر اختصاص یابد با کمک خیران، مسکن ۱۰۰ درصد رایگان ساخته و به این اقشار داده می‌شود تا آن‌ها تنها دغدغه تسهیلات را داشته باشند.
مقدم از افتتاح طرح‌های مسکن روستایی در استان خبر داد و افزود: به مناسبت روز ملی روستا و عشایر ۲ هزار و ۴۱۷ مسکن روستایی از محل تسهیلات مسکن روستایی افتتاح می‌شود، همچنین از محل تفاهمنامه بنیاد مستضعفان و تسهیلات مسکن روستایی و بلاعوض از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) و بنیاد مستضعفان نیز ۴۷۵ واحد در روستا‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اضافه کرد: از مجموع طرح‌های عمران روستایی هم ۲۷ طرح با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما