افزایش ۹۶ درصدی صادرات از بوشهر به روسیه
افزایش ۹۶ درصدی صادرات از بوشهر به روسیه

ندای استان:معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از صادرات بیش‌از ۴۶ میلیون دلار کالا از گمرکات استان به کشور روسیه در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان از لحاظ ارزش نسبت‌به سال پیش‌از آن ۹۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ندای استان،علی باستین در حاشیه نشست هیئت تجاری اتاق بازرگانی بوشهر با سفیر ایران در روسیه با اشاره به اینکه استان بوشهر در عرصه تجارت و مبادلات تجاری و اقتصادی با کشور‌های مختلف از ظرفیت‌های بسیار مهمی برخوردار است، افزود: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از جمله راهبرد‌های مهم این استان است.
وی از توسعه روابط تجاری و اقتصادی بوشهر با کشور روسیه خبر داد و اضافه کرد: بسیاری از محصولات تولیدی استان بوشهر بازار مناسب و قابل توجهی در روسیه دارد که در این راستا افزایش صادرات محصولات استان به این کشور در دستور کار قرار گرفته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در زمان حاضر محصولات پتروشیمیایی، خرما، صیفی‌جات، محصولات جالیزی و میگوی پرورشی از جمله اصلی‌ترین کالا‌های صادراتی از استان بوشهر به کشور روسیه است.
وی با اشاره به افزایش صادرات از استان به روسیه، گفت: در سال گذشته ۲۲.۵ هزار تن کالا به ارزش ۴۶.۴ میلیون دلار از استان بوشهر به این کشور صادر شده که نسبت‌به سال ۱۴۰۰ از لحاظ وزنی ۲۶ درصد و ارزشی ۹۶ درصد افزایش داشته است.
باستین کیفیت تولیدات کالا‌های صادراتی استان بوشهر به روسیه را مورد پسند بازار این کشور دانست و تاکید کرد: با تسهیل شرایط، امکان توسعه بازار و افزایش حجم صادرات این محصولات برای فعالان اقتصادی و تجاری استان فراهم است.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۸.۷ هزار تن میگو پرورشی استان بوشهر به روسیه صادر شده است، ادامه داد: ارزش این محموله صادراتی ۳۴.۷ میلیون دلار است، همچنین در همین مدت ۶.۷ هزار تن گوجه فرنگی به ارزش ۴.۷ میلیون دلار به این کشور صادر شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به صادرات ۵.۲ هزار تن محصولات صیفی‌جات به ارزش ۳.۳ میلیون دلار به روسیه، گفت: در سال گذشته ۲ هزار تن خرما به ارزش ۳.۷ میلیون دلار نیز به روسیه صادر شده است.
باستین اظهار کرد: با توجه به اهمیت روسیه در منطقه اوراسیا و استقبال بازار کشور‌های منطقه آسیای میانه از تولیدات کشاورزی استان بوشهر، انتظار می‌رود بازار‌های روسیه علاوه بر تأمین نیاز‌های خود، بستر و سکویی برای ارسال محصولات یاد شده به سایر کشور‌های منطقه نیز باشد.