ساخت اولین پارک شیمیایی کشور در بوشهر
ساخت اولین پارک شیمیایی کشور در بوشهر

ندای استان:نخستین پارک شیمیایی کشور در منطقه نایبند بوشهر در مجاورت قطب گازی کشور ساخته می‌شود.

به گزارش ندای استان،تفاهم نامه اجرای این طرح میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس امضا شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس هدف از امضای تفاهم‌نامه را ریل‌گذاری در صنعت پتروشیمی برای جلوگیری از خام‌فروشی محصولاتی همچون گوگرد دانست و گفت: اساس ساخت پارک‌های شیمیایی فاصله گرفتن از خام‌فروشی در پتروشیمی است.

علی عسکری با اشاره به افزایش سالانه توان تولید محصولات بالادستی پتروشیمی از زمان انقلاب اسلامی تاکنون افزود: سودآوری در این صنعت در بخش‌های پایین‌دستی زنجیره ارزش خلاصه می‌شود، از این رو هلدینگ خلیج فارس ساخت ۹ پارک شیمیایی از این دست را در چابهار، جاسک، میناب، اروند، پارسیان، دشتستان، دیلم، امیدیه و اروند در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: در قالب ساخت پارک‌های شیمیایی ۳۰۰ طرح تعریف شده که از میان آن‌ها کار‌های مقدماتی ۶۰ طرح سودآورتر آماده شده است و به‌زودی پیمانکار نخستین طرح آن شروع به‌کار می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز با اشاره به تولید روزانه ۷۰۰ هزار تن گوگرد در ۱۳ پالایشگاه گاز پارس جنوبی گفت: پیش از این نگهداری و صادرات این گوگرد برای منطقه یک معضل به‌شمار می‌آمد، اما چند سالی است که به‌صورت دانه‌بندی صادر می‌شود.

سخاوت اسدی اظهار داشت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به‌عنوان متولی زیرساخت‌های قطب گازی کشور آماده هرگونه همکاری در زمینه تخصیص زمین و مجوز‌های لازم است.