اضافه شدن یک ام‌آرآی و آنژیوگرافی به استان
اضافه شدن یک ام‌آرآی و آنژیوگرافی به استان

ندای استان:معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یک دستگاه به‌روز ام‌آرآی و یک دستگاه آنژیوگرافی خریداری شده و تا یک ماه آینده در بیمارستان‌های شهدای خلیج فارس و قلب بنت‌الهدی شهر بوشهر راه‌اندازی می‌شود. ‌‌‌‌‌‌‌‌

به گزارش ندای استان،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره بیماران خاص و سخت‌درمان استان بوشهر گفت: بیمارانی که به‌صورت ویژه مورد توجه وزارت بهداشت و درمان هستند به چند دسته تقسیم می‌شوند که شامل بیماران خاص، بیماران سخت‌درمان یا صعب‌العلاج، بیماران پیوندی و بیماران سرطانی هستند.

دکتر احمد یزدان‌پناه افزود: بیماران خاص شامل تالاسمی، هموفیلی، ام‌اس و دیالیز هستند که بیشترین آمار در استان بوشهر برای بیماران دیالیزی با  ۵۴۷ بیمار است.

او اضافه کرد: این بیماران در ماه ۶ هزار و ۵۰۰ خدمت رایگان دریافت می‌کنند که هر بیمار میان ۸ تا ۱۲ بار در ماه این خدمات را در ۱۵۰ تخت بیمارستانی در ۹ شهرستان استان می‌گیرند و تنها شهرستان عسلویه چنین امکاناتی را ندارد که اگر بیمارستان تأمین اجتماعی نبی اکرم (ع) زیرساخت‌های آن را فراهم کند، دانشگاه علوم پزشکی نیز دستگاه‌های دیالیز را تهیه می‌کند که نامه‌نگاری‌های آن انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: با کمک خیران چند ماه پیش بخش دیالیز بیمارستان دیر با ۶ تخت راه‌اندازی شد که در تلاشیم به ۱۰ تخت افزایش پیدا کند. همچنین برای گناوه ۵ دستگاه جدید و برای اهرم یک دستگاه دیالیز داده شده؛ ۱۱ دستگاه نیز برای نقاط مختلف استان در حال تهیه است.

دکتر یزدان‌پناه افزود: با همکاری وزارت نفت دو دستگاه دیالیز نیز برای بیمارستان جزیره خارگ تهیه شد تا بیماران دیالیزی این جزیره در همان جا کار درمان خود را انجام دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره بیماران صعب‌العلاج هم گفت: بیماران سخت‌درمان هم که چندین بیماری از جمله ای‌بی، ام‌اس و اوتیسم را شامل می‌شوند در استان بوشهر جمعیت ۱۸۰ نفری دارند که دانشگاه داروهایشان را تهیه می‌کند.

دکتر یزدان‌پناه درباره بخش سرطان هم گفت: قرار است با همکاری یک مؤسسه خیریه یک مرکز غربالگری سرطان در استان بوشهر راه‌اندازی شود و چندین دستگاه آن نیز پیش‌خرید شده که یاری بیشتر خیران را برای تکمیل کار می‌طلبد تا هزینه درمان بیماران سرطانی کاهش و امید به زندگی افزایش یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین خبر داد که یک دستگاه ام‌آرآی برای بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر خریداری شده که به‌زودی راه‌اندازی می‌شود. همچنین دستگاه آنژیوگرافی دوم بیمارستان قلب بنت‌الهدی بوشهر خریداری شده که در حال بارگیری برای آمدن به استان است و امیدواریم تا یک ماه آینده این دو دستگاه راه‌اندازی شوند.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما