یکصد و هشتمین سالروز شهادت رئیسعلی دلواری برگزار شد+تصویر
یکصد و هشتمین سالروز شهادت رئیسعلی دلواری برگزار شد+تصویر

ندای استان:مراسم گرامیداشت یکصد و هشتمین سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خانه این شهید در دلوار برگزار شد.

به گزارش ندای استان،شنبه‌شب در کنگره سردار جنوب شهید رئیسعلی دلواری اظهار کرد: این روزها پرچم مقاومت ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری به اهتزاز درآمده و با چنین جایگاهی باید از چنین دلیرمردانی مانند شهید رئیسعلی دلواری تکریم شود.

وی بیان کرد: وجه دوم تکریم شهید رئیسعلی دلواری نیز برای درس آموزی و شکرگزاری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: چنانچه تاریخ کشور را ورق بزنیم می‌بینیم چه ظلم‌ها و بیدادها بر این مردمان مظلوم تحمیل شده است و قیام شهید رئیسعلی دلواری بعد از اتفاقاتی است که درسال ۱۹۰۷ رخ داده و ایران به سه منطقه تبدیل شده است.

اسماعیلی ادامه داد: در چنین شرایطی که کشور به عرصه نفوذ روسیه تزاری و انگلیس تبدیل شده بود مردانی چون شهید رئیسعلی دلواری تاب و توان چنین ظلم‌هایی را نداشتند و در مقابل استعمار ایستادگی کردند.

وی گفت: آن روزها عزت مردم ایران از بین رفته بود و امروز انقلاب با برکت خون شهیدانی چون رئیسعلی دلواری در این نقطه از تاریخ ایستاده است.

اسماعیلی افزود: امروز ایران اسلامی در آستانه تبدیل به قدرتی نوظهور در عرصه بین المللی و متکی به باورها و اعتقادات ارزشمند دینی است.

وی افزود: حرکت نهضت اسلامی در یکصد و هشتمین سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری بر بام تاریخ ایستاده و با قوت در حال حرکت است.

اسماعیلی عنوان کرد: امروز ایران در پیمان‌های مهم منطقه و بین المللی عضویت یافته آن هم در شرایطی که دشمن نانجیبش از هیچ توطئه‌ای دریغ نکرده است.

وی گفت: با وجود بسته شدن همه راه‌ها در شرایط تحریمی ایران اسلامی مقتدر و بدون لکنت از حق و حقوق ملت صحبت و اقتدار کشور را به رخ کشیده است.

اسماعیلی افزود: دشمن فکر می‌کرد با تهدید و تحریم نظام را از پا در می‌آورد و در این مسیر نیروهای نامرئی و حامیان خود را پای کارآورد ولی خدا با امت خمینی است و این ملت را از دوران سخت جنگ تحمیلی عبور داد.

وی عنوان کرد: امشب از شهید رئیسعلی دلواری صحبت و از مقاومت و دلاور مردی‌های وی می‌گوییم که سنبل استقامت و مقاومت است.

اسماعیلی افزود: مقاومت نصرت و ایجاد قهرمانان بزرگ به دنبال دارد و سازش وابستگی و ذلت را به همراه دارد که ایران اسلامی مسیر اقتدار و سربلندی را برگزیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: اربعین حسینی حرکتی معنادار در تاریخ و تا امروز کلیدواژه نهصت بزرگ اسلامی بوده است.
اسماعیلی افزود: نهضت اربعین حسینی و عاشورا از عوامل مهم در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی و امام راحل است.

وی عنوان کرد: اربعین حرکت امت به سوی امام و بازگشت مردم به سوی امامت است که پایه گذار دوران ظهور خواهد بود.

اسماعیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به مطالبه‌های حوزه فرهنگ و هنر استان بوشهر اظهار کرد: مردم این استان و بویژه مردمان زادگاه شهید رئیسعلی دلواری مطالبه‌هایی بحق دارند که نسبت به تحقق خواسته‌های آنان اهتمام ویژه وجود دارد.

وی گفت: راه‌اندازی موسسه‌ای با نام شهید رئیسعلی دلواری و تکمیل پروژه ناتمام مجتمع فرهنگی شهید رئیسعلی دلواری به صورت ویژه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری خواهد شد.

در حاشیه این کنگره پارک یک هکتاری موزه شهید رئیسعلی دلواری افتتاح شد.