بومی‌گزینی برای اشتغال باید در اولویت باشد/ افزایش اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت
بومی‌گزینی برای اشتغال باید در اولویت باشد/ افزایش اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت

ندای استان:رئیسی گفت:۶.۵ هزار میلیارد تومان برای مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه‌یافتگی استان بوشهر در نظر گرفته شده است.

به گزارش ندای استان،رییس جمهوری در حاشیه مراسم افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در جمع مردم و فعالان صنعت در مجموعه ورزشی پردیس عسلویه به برخی مسائل و مشکلات مردم جنوب استان از جمله آب شرب، کالاهای وارداتی لنج‌داران، آلایندگی گاز مشعل‌ها و کمبود مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: درباره مسئله آب شرب، استاندار بوشهر مسئله را به صورت جدی و تا رفع کامل آن دنبال خواهد کرد. کالاهای وارداتی لنج‌داران نیز با قید کالاهای مورد نیاز کشور در فهرست وزارت صنعت، معدن و تجارت محسوب خواهد شد.

به گزارش خلیج فارس؛ ابراهیم رییسی به موضوع مشعل‌سوزی در پارس جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: این گازها می‌تواند در شبکه داخلی مصرف شوند ولی اکنون در حال آلوده‌کردن منطقه هستند. از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای جلوگیری از مشعل‌سوزی استفاده می‌شود. این از کارهای اولویت‌داری است که در کشور دنبال می‌شود. طی ماه‌ها و سال‌های آتی این مسئله حل می‌شود تا تبدیل به ثروت شود.

️ رئیس جمهور توسعه مرکز درمانی در استان بوشهر و شهرستان عسلویه را یک خواسته بحق دانست و بیان کرد: این موضوع در حوزه مسئولیت اجتماعی دیده می‌شود. ۶.۵ هزار میلیارد تومان برای مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه‌یافتگی استان بوشهر در نظر گرفته شده است.

وی از آمادگی برای افزایش میزان اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی خبر داد و افزود: بومی‌گزینی برای اشتغال باید در اولویت باشد. برای ما استفاده از نیروی کارآمد بومی اولویت دارد و حتماً باید نیروی بومی مورد استفاده قرار گیرد.

️ رئیسی در ادامه با بیان اینکه چهره شهرها و روستاهای استان بوشهر نسبت به سال‌های قبل عوض شده است تاکید کرد: کارهای زیادی انجام شده اما باز هم محرومیت‌ها و غیربرخورداری‌هایی وجود دارد که باید با کار جهادی دنبال شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش تکمیل و بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی به دست متخصصان ایرانی را نشانه تمایز گفتمان این دولت با دوره گذشته که حل مشکلات کشور را به اخم و لبخند بیگانگان گره زده بود، دانست و گفت: ما برخلاف دوره گذشته که نگاه‌شان به دستان بیگانگان بود، با تکیه بر باور عمیق «ما می‌توانیم»، نگاه به دستان توانمند متخصصان داخلی و ظرفیت‌های موجود در کشور، مشکلات را حل خواهیم کرد.