وزیر نفت: هیچگونه بحثی در مورد افزایش قیمت بنزین نداریم
وزیر نفت: هیچگونه بحثی در مورد افزایش قیمت بنزین نداریم

ندای استان:وزیر نفت با اعلام اینکه بیش از ۱۵۰ میلیون لیتر ذخایر بنزین داریم، گفت: هیچ گونه بحث افزایش قیمت بنزین نداریم و تامین سوخت در همه جایگاه‌های کشور فعال است.

به گزارش ندای استان،جواد اوجی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در مورد با تکذیب شایعات در مورد کمبود یا افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: ذخایر بنزین بیش از ۱۵۰ میلیون لیتر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است و همان‌طور که مصرف افزایش پیدا کرده است، همه پالایشگاه‌های ما هم تولید را هم افزایش داده‌اند.

وی با بیان اینکه هیچ گونه بحث افزایش قیمت بنزین نداریم و تامین سوخت در همه جایگاه‌های کشور فعال است، افزود: راهکارهای خوبی از جمله اصلاح فرآیندهای فرآورشی در پالایشگاه‌ها صورت گرفته است و خوشبختانه پالایشگاه‌ها با حداکثر ظرفیت در حال تولید هستند و تأمین سوخت به‌وفور انجام می‌شود.

وزیر نفت با اشاره به برخی محدودیت‌ها در کارت‌های سوخت و سوختگیری، تاکید کرد: هم برای جلوگیری از قاچاق و هم در قانون بودجه ۱۴۰۲ وزارت نفت را مکلف کردند که باید ۹۰ درصد استفاده کننده خودروها از کارت شخصی سوخت خودشان باشد به همین دلیل محدویتی بر روی کارت سوخت جایگاه‌داران گذاشتیم که تعداد کارت‌های جایگاه را کم کردیم.

مصرف روزانه بنزین نسبت به سال گذشته ۱۳ میلیون لیتر افزایش یافته است

اوجی گفت: هر کسی که صاحب خودرو است می‌تواند ماهانه از ۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای به قیمت ۱۵۰۰ تومان و ۱۵۰ لیتر بنزین با قیمت سه هزار تومان استفاده کند که یعنی نزدیک به ۲۱۰ لیتر سهمیه هر خودرو است و برای مازاد آن مقدار هم می‌توانند از کارت جایگاه استفاده کنند.

وی با اشاره به سفرهای تابستانی، اظهار کرد: بیشتر مسافرت‌ها در این فصل اتفاق می‌افتد و مصرف بنزین افزایش پیدا کرده است که در مقایسه با سال گذشته ۱۳ میلیون لیتر افزایش مصرف بنزین داریم.

وزیر نفت از مردم درخواست کرد افرادی که صاحب خودرو هستند از کارت شخصی خود استفاده کنند و کارت جایگاه‌ها هم بیشتر برای کسانی است که کارت شخصی خود را فراموش یا گم کرده‌اند.

اوجی درباره صاحبان خودروهای صفر کیلومتر هم که کارت سوخت دریافت نکرده‌اند، گفت: قبلاً ۶ ماه طول می‌کشید تا صاحبان خودروهای صفر کیلومتر، کارت سوخت دریافت کنند، اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شد در شرکت پالایش و پخش فرآوردهای نفتی این موضوع در کمتر از یک ماه بعد از اعلام درخواست، کارت سوخت صادر می‌شود.

تکذیب هرگونه شایعه درباره کمبود یا افزایش قیمت بنزین

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز با تاکید بر اینکه هرگونه شایعه درباره کمبود یا افزایش قیمت بنزین، صحت ندارد، اعلام کرد: در پی افزایش تقاضای مصرف بنزین به دنبال افزایش سفرهای تابستانی، فرایند تامین سوخت برخی جایگاه‌ها، با تاخیر مواجه شده است. در تلاشیم تامین سوخت این جایگاه‌ها، ادامه یابد.