فروش یا تغییر کاربری زمین فرودگاه گناوه منتفی است
فروش یا تغییر کاربری زمین فرودگاه گناوه منتفی است

ندای استان:روابط عمومی فرمانداری گناوه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: باتوجه به دغدغه مردم، موضوع فروش و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زمین فرودگاه این شهر منتفی است.

به گزارش ندای استان،در این اطلاعیه که روز دوشنبه در فضای مجازی منتشر شد، آمده است: شرکت فرودگاه‌های ایران قصد فروش زمین مورد نظر و هزینه آن در سایر نقاط کشور را داشت که با تدبیر و اقدام به موقع استاندار انقلابی و مردمی بوشهر این موضوع منتفی و طرح نهضت ملی مسکن نیز در این مکان انجام نخواهد گرفت .

در این اطلاعیه از مطالبه گری و همراهی فعالان فضای مجازی و خبرنگاران که همیشه در مسیر توسعه شهرستان قلم زدند کمال تشکر و قدردانی شده است.

این اطلاعیه در پاسخ به ابهامات و سئوالاتی که شماری از شهروندان و فعالان اجتماعی ابراز کرده بودند، زمین فرودگاه گناوه برای اجرای طرح شهرک سازی مسکن واگذار و تغییر کاربری و سند آن انتقال و تغییر داده شده است، اطلاع رسانی شد.

آنها از مسئولان استان و شهرستان خواسته بودند که موضوع پپش آمده را پاسخ داده ، تکذیب و تابلو فرودگاه را در محل نصب کنند.

مردم و فعالان اجتماعی گناوه بارها خواستار تعیین و تکلیف وضعیت و احداث و راه اندازی فرودگاه این شهر از مسئولان مربوطه شدند.

تومارهای متعددی از سوی مردم و فعالان اجتماعی پیگیری های فراوانی ازسوی مسئولان این شهرستان برای مشخص شدن وضعیت فرودگاه گناوه انجام شده که تاکنون نتیجه ای در برنداشته است.

طرح مطالعاتی فرودگاه بندرگناوه در ابتدای دهه ۱۳۵۰ انجام و سپس فنس کشی و تسطیح زمین آن اجرایی و حتی در سال ۱۳۵۴ اولین پرواز از فرودگاه شیراز به گناوه انجام شد.

پس از رهاشدن زمین فرودگاه، در سال های ۱۳۶۰ و ۱۳۶۴ از این مکان استفاده های متعددی ازجمله نگهداری لوله های شبکه آبرسانی و استقرار جهاد سازندگی شد و سپس در سال ۶۳ سازمان هواپیمایی کشور تابلویی به نام خود در این زمین نصب کرد.

هم اینک بخشی از زمین فرودگاه گناوه که سند آن نیز برای همین امر صادر شده است، مکانی برای ورزشکاران فوتبالیست بدلیل کمبود فضای ورزشی تبدیل شده و روزانه تعداد زیادی از علاقه مندان به این رشته در این نقطه جمع و به ورزش می پردازند.

مردم این دیار امیدوارند وضعیت بلاتکلیفی فرودگاه گناوه که بیش از نیم قرن تنها اسم آن ورد زبان ها است و بدون اینکه مزایا و فواید اثربخشی برای این منطقه داشته باشد، به سرانجام برسد.

راه اندازی فرودگاه آرزوی دیرینه مردم گناوه است و باتوجه به اینکه سالانه میلیون ها نفر از سراسر ایران به این شهرستان مسافرت می کنند، درصورت دارا بودن فرودگاه، حمل و نقل آسان و راحت و سریع انجام می شود و وضعیت گردشگری و تجاری توسعه و ارتقا می یابد.