دشمن به مخاطبان منفعل رسانه‌ها دل خوش کرده است
دشمن به مخاطبان منفعل رسانه‌ها دل خوش کرده است

ندای استان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: دشمن به مخاطبان منفعل رسانه‌ها دل خوش کرده است.

به گزارش ندای استان،عبدالرحیم افروغ عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌ها و فتنه‌های دشمنان در حوزه رسانه و فضای مجازی اظهار داشت: دشمن برنامه‌های گسترده و متنوعی طی سال‌های اخیر در حوزه رسانه داشته و در آینده هم این برنامه‌ها را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دشمن به مخاطبان منفعل رسانه‌ها دل خوش کرده است ادامه داد: تلاش دشمن این است که مصرف رسانه‌ای مخاطبان منفعل را بالا ببرد و برای آنها یک وابستگی ایجاد کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: دشمن پس از ایجاد وابستگی تلاش می‌کند که اهداف و برنامه‌های خود را در ذهن مخاطب القا کند و با ایجاد ترس نسبت به اسلام و ایران برنامه‌ها را به پیش می‌برد.

وی اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی را از مهمترین اهداف دشمنان عنوان کرد و افزود: تلاش دارند که جمهوری اسلامی را به صورتی که خودشان می‌خواهند در ذهن مخاطبان معرفی کنند؛ از این طریق با ایجاد ترس می‌خواهند نفرت ایجاد کرده و سپس ایجاد خشم کرده و مخاطب را به نقطه جوش برسانند.

افروغ با تاکید بر اینکه امروز هیچ چیزی واجب‌تر و مهم‌تر از شبکه‌سازی و یارگیری برای نظام نیست گفت: رسانه‌ها باید فراگیر شوند و محتوای تولیدی ما مخاطب عام داشته باشند و روی نقاط اشتراک جامعه کار کنیم.

وی یکی از کارکردهای رسانه در جامعه را ایجاد و توسعه امنیت دانست و افزود: باید بتوانیم قبل از اینکه جامعه به سمت خشونت و درگیری برود حقایق را برای مردم روشن کنیم و مخاطبان را از انفعال خارج کرده و فعال کنیم.

  • منبع خبر : مهر