گشت‌های مشترک نظارت بر دفاتر مشاور املاک در بوشهر
گشت‌های مشترک نظارت بر دفاتر مشاور املاک در بوشهر

ندای استان:مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر می‌گوید: با هدف ساماندهی بازار مسکن، گشت‌های مشترک بازرسی از دفاتر مشاور املاک استان شروع شده است و در مرحله بعد طرح شناسایی واحد‌های مسکونی خالی از سکنه را داریم.

به گزارش ندای استان،سید محمود دستغیبی بیان کرد: با هدف ساماندهی بازار مسکن، از ۲ ماه قبل گشت‌های مشترک اداره کل صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، راه و شهرسازی، اصناف، بسیج اصناف و ماموران اماکن از دفاتر مشاور املاک استان شروع شده است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها دفاتر مشاور املاک فاقد پروانه کسب شناسایی و مهروموم می‌شوند که البته در کنار آن تخلفاتی، چون درج و نصب نکردن پروانه کسب، درج نکردن نرخ‌نامه، دریافت وجه بیش از شاخص و ارائه نکردن کد رهگیری از سوی متصدی دفتر مشاور املاک هم تخلف محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یادآور شد: هم استانی برای گزارش چنین تخلفاتی می‌توانند با سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ ادارات کل تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت تماس بگیرند.

وی عنوان کرد: در مرحله بعد شناسایی واحد‌های مسکونی خالی از سکنه با هدف عرضه مسکن اجاره‌ای و ملکی و عرضه آ‌ن‌ها از طریق خودمالکین را داریم.

دستغیبی از مستاجران و مالکان تقاضا کرد با مراجعه به سامانه املاک و اسکان کشور مشخصات محل سکونت خود را بارگزاری کنند تا از این طریق از تخلف دلالان و ایجاد بازار سیاه مسکن پیشگیری شود.

وی عنوان کرد: یک اقدام موثر وزارت راه و شهرسازی ایجاد سامانه تنظیم قرارداد اجاره به نشانی srem.ir بدون دریافت هیچ وجهی است که به این صورت قرارداد‌ها بدون تخلف منعقد می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما