بوشهر میزبان مسابقات آسیایی شد
بوشهر میزبان مسابقات آسیایی شد

ندای استان: این استان با توجه به ظرفیت دریا و قابلیت‌هایی که در رشته قایقرانی دارد هر سال میزبان یک هزار و ۲۰۰ قایقران از سراسر کشور برای برگزاری اقامت، اردوی تیم ملی یا رقابت‌های قهرمانی است.

به گزارش ندای استان،رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر گفت: با پیگیری‌های فدراسیون قایقرانی، این استان بعنوان میزبان مسابقات آسیایی قایقرانی در دهه فجر انتخاب شد.

مهدی زارعی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در زمان حاضر ۶ تیم خارجی و ۱۲ باشگاه کشوری برای حضور در فستیوال بین‌المللی قایقرانی در بوشهر اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: هیات قایقرانی استان بوشهر جزو محدود هیات‌هایی است که رتبه یک تا سه فدراسیون کشوری را از آن خود کرده و چهار سال به عنوان هیات برتر کشوری انتخاب شده است.

رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر تصریح کرد: این استان با توجه به ظرفیت دریا و قابلیت‌هایی که در رشته قایقرانی دارد هر سال میزبان یک هزار و ۲۰۰ قایقران از سراسر کشور برای برگزاری اقامت، اردوی تیم ملی یا رقابت‌های قهرمانی است.

زارعی بیان کرد: هیات قایقرانی این استان طی ۲ سال اخیر، تا کنون ۱۰ عنوان ملی را کسب کرده است.

وی گفت: در زمان حاضر تیم رشته دراگون بوت بوشهر به تنهایی برای رقابت‌های جام جهانی تایلند انتخاب شده است.

رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر افزود: با وجود استقبال و استعدادهای درخشانی در زمینه قایقرانی در این استان اما تاکنون هیچ کمک مالی و یا تجهیزاتی از اداره ورزش و جوانان و فدراسیون قایقرانی برای تامین تجهیزات مورد نیاز این هیات دریافت نشده است.

زارعی اظهار کرد: همچنین تاکنون پیگیری‌های انجام شده برای تامین ۶۰ فروند قایق جدید مورد نیاز رشته قایقرانی در استان بی‌نتیجه مانده است.

رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر شمار ورزشکاران سازمان یافته در رشته قایقرانی استان را ۷۵۰ نفر اعلام کرد.