شناسایی ۶۶۵ مورد تجاوز به حریم راه‌های بوشهر
شناسایی ۶۶۵ مورد تجاوز به حریم راه‌های بوشهر

ندای استان:رئیس اداره نگهداری حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۶۵ مورد تخلف از سوی گشت صیانت از حریم راه‌های این استان شناسایی شده است.

به گزارش ندای استان، رسول خمیسی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تخلف‌ها شامل ۲۹۵ مورد برخورد با دستفروشان حاشیه راه، ۱۴۰ مورد جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز، ۸۰ مورد انسداد راه دسترسی غیرمجاز، ۲۵ مورد برخورد با عبور تاسیسات امور زیربنایی غیر مجاز و ۱۲۵ مورد برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز است.

وی افزود: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان، دیوارکشی و تاسیسات به شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه‌ها و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد، بدون کسب مجوز ممنوع است.

خمیسی با بیان این که در صورت برخورد نکردن با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌های استان، در بحث ایمنی با چالش جدی روبرو می‌شویم گفت: حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه‌ها نیازمند همت و عزم استانی و ملی بوده که باید تمامی دستگاه‌های ذیربط خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

رئیس اداره نگهداری حریم راه‌های اداره استان بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها تاکید کرد و افزود: هم استانی‌ها قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به گرفتن مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند تا گرفتار تبعات احتمالی نظیر تخریب سازه غیرمجاز نشوند.