۴بانکی که به بوشهری ها وام نمی دهند
۴بانکی که به بوشهری ها وام نمی دهند

ندای استان:معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در تلاش هستیم که بیشترین استفاده از این تسهیلات برای ایجاد اشتغال خرد، روستایی و تثبیت اشتغال موجود در استان بوشهر انجام شود.

به گزارش ندای استان،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در نشست با مدیران عامل بانک‌های خصوصی و دولتی و چند تن از مدیران کل اداره‌های استان، عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خرد و اشتغال در تبصره ۱۶ را بررسی کرد.
علی باستین پس از این نشست به خبرنگار صداوسیما گفت: این نشست برای پایش و محاسبه پرداختی بانک‌ها در بخش تبصره ۱۶ در سال ۱۴۰۱ برگزار شد و سهمیه استان برای پارسال هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان بود.
او اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد و همکاری بانک‌های دولتی، از سهمیه هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان در بخش تبصره ۱۶ تاکنون ۸۵۸ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خرد و طرح‌های اشتغال‌زایی در استان بوشهر پرداخت شده است.
معاون اقتصادی استاندار بوشهر در ادامه افزود: بانک‌های دولتی از مجموع هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی که قابلیت پرداخت داشتند، نزدیک به ۷۸ درصد را پرداخت کرده‌اند و در ارزیابی وزارتخانه‌های اقتصاد و کشور، استان بوشهر با فاصله بسیار از دیگر استان‌ها در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶، جایگاه اول را در کشور دارد و به‌دنبال حفظ این جایگاه هستیم.
معاون استاندار بوشهر با انتقاد از عملکرد شماری از بانک‌های خصوصی در پرداخت این تسهیلات، گفت: بانک‌های «رسالت»، «اقتصاد نوین»، «ملل» و «دی» هیچ‌گونه همکاری در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ در استان بوشهر نداشته‌اند که ترتیبات لازم دراین‌باره برای آنان اتخاذ می‌شود.
باستین با اشاره به این‌که تا پایان تیر فرصت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ وجود دارد، افزود: در بیشتر موارد گرچه دستگاه‌های اجرایی طرح‌های متقاضیان را به بانک‌ها فرستاده‌اند، اما شماری از متقاضیان هنوز به بانک نرفته‌اند و پرونده آنان ناقص است؛ که تقاضا می‌کنیم هر چه زودتر و تا دوشنبه این هفته به بانک‌ها رفته و با تکمیل پرونده و تعیین ضامن برای دریافت وام خود اقدام کنند.
او ادامه داد: اگر متقاضی تا دوشنبه اقدام نکرد و پرونده خود را تکمیل نکند، این کار به‌منزله انصراف از تسهیلات است و افراد دیگری جایگزین می‌شوند.
معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در تلاش هستیم که بیشترین استفاده از این تسهیلات برای ایجاد اشتغال خرد، روستایی و تثبیت اشتغال موجود در استان بوشهر انجام شود.
باستین بیان کرد: بانک‌ها پرداخت تسهیلات کارفرمایی، تسهیلات خانواده شهدا و ایثارگران و سربازان منقضی از خدمت که فنی‌وحرفه‌ای آنان را معرفی می‌کند را در اولویت بگذارند.
او تأکید کرد که بانک‌ها با حضور شبانه‌روزی کارکنان در بانک از این فرصت استفاده کنند تا آمار پرداختی را به ۹۰ درصد برسانند.
معاون استاندار خبر داد که نشست بعدی برای ارزیابی پرداخت روز سه‌شنبه برگزار می‌شود و اول مرداد نیز عملکرد دستگاه اجرایی و بانک‌ها ارزیابی می‌شود و نتیجه را به مردم اعلام می‌کنیم.