دمای ۶ شهر به بیش از ۵۰ درجه رسید
دمای ۶ شهر به بیش از ۵۰ درجه رسید

ندای استان:در شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوا در شش شهر کشور به بیش از ۵۰ درجه رسید و یکی از گرمترین روزهای تابستان امسال را رقم زد.

به گزارش ندای استان،بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، با ثبت داده‌های جدید، تعداد دماهای بالاتر از ۵۰ درجه کشور در ۳۰ روز اخیر به حدود ۲۰ مورد رسید.

در این بین «دهلران» در ایلام با دمای ۵۱.۶ درجه سلسیوس گرمترین ایستگاه هواشناسی کشور شد و پس از آن «امیدیه» با دمای ۵۱.۲، «اهواز »۵۰.۸، شوش ۵۰.۴، «آغاجاری» ۵۰.۳و «رامهرمز» با دمای ۵۰.۲درجه سلسیوس در رده‌های بعدی گرمترین ایستگاه های هواشناسی کشور قرار گرفتند.

از اواخر خرداد تاکنون حدود ۲۰ بار دمای هوا در برخی ایستگاه‌های هواشناسی کشور به بیش از ۵۰ درجه رسیده است.

اداره کل هواشناسی استان خوزستان اعلام کرده است که امروز( شنبه) نیز بیشینه دمای هوا در برخی مناطق استان به محدوده ۵۰ درجه سلسیوس می‌رسد. همچنین اداره کل هواشناسی ایلام نیز از ادامه موج گرما تا یکشنبه در این استان خبر داده است.

بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی مدل‌های جوی، امروز در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و مناطقی از اردبیل رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود. برای فردا یکشنبه نیز ضمن تشدید بارش در این مناطق، بارندگی‌ها به استان‌های گیلان و غرب مازندران نیز کشیده می شود.