ندای استان:نشست شورای شهر بوشهر که با حضور مهدی طارمی ستاره بوشهری لیگ پرتغال و تیم ملی برگزار شد، با خبر وی درباره آغاز به کار باشگاهش در بوشهر و گلایه از نبود زیرساخت ورزشی در مرکز استان همراه بود.

به گزارش ندای استان،در ابتدای این نشست، عبدالخالق برزگرزاده عضو شورای شهر بوشهر ابراز امیدواری کرد: طارمی بتواند باشگاه فوتبال تازه تاسیس خود در بوشهر را به کشورهای اروپایی وصل کند تا بازیکن‌های مستعد این باشگاه بتوانند در مسیر موفقیت‌هایی درخشان قرار گیرند.

مهرزاد آسایش نایب رییس شورای شهر بوشهر نیز با اشاره به اینکه طارمی در کوتاهترین زمان هایی هم که در ایران بوده به بوشهر آمده و علاقه خود را به زادگاهش نشان داده، گفت: وی مدرسه فوتبالش را بجای اینکه در مرکز کشور یا کشورهایی ایجاد کند که فقط حاضر بودند نام وی در کنارشان باشد، اکنون مدیریت شهری در مواردی که طارمی برای حمایت از ورزش و بویژه فوتبال بوشهر پیشگام شده همراه و حامی وی باشیم.

نیک روش، رییس شورای شهر نیز از نشست “بهشتیان” مدیر باشگاه مهدی طارمی در یکی از کمیسیون های شورای شهر برای گفتگو در خصوص همکاری شورا و شهرداری با این مجموعه خبر داد.

مهدی طارمی نیز در سخنان خود با بیان اینکه هدف از ایجاد باشگاهش با نام “شهریار” در بوشهر بدون هرگونه درآمدزایی، صرفا شناسایی و حمایت از استعدادهای ورزشی خصوصا فوتبالی است، گفت: قرار نیست به عنوان مدرسه فوتبال عمل کنیم که ۲۰۰ نفر ثبت نام داشته باشیم، بلکه حداکثر ۱۰ فوتبالیست در رده های زیر ۱۳ سال را زیرپوشش ببریم و با ارتباطی که دارم بتوانیم سالی یک نفر برای لیگ های کشوری یا هر دو سال یک ملی پوش معرفی کنیم، کفایت می کند.

طارمی با بیان اینکه ارتباط با باشگاههای خارج کشور برای ما محدودیت هایی دارد ولی روی آن فکر می کنیم، درخصوص وضعیت باشگاههای شاهین و ایرانجوان بوشهر ادامه داد: مشکل اصلی این دو باشگاه درونی است که سالهاست حل نشده، من هم با وجود کم مهری هایی که از هر دو تیم دیدم، ولی اگر کاری از دستم برآید دریغ نمی کنم. تاسیس باشگاه هم در رقابت با هیچ مدرسه فوتبال و باشگاهی نیست و به صورت شخصی هزینه می کنم.

ملی پوش بوشهری با بیان اینکه دلالی و مسائل مالی در سطح مربیان و مدیران باشگاهها، بسیاری از استعدادهای ورزشی و فوتبالی بوشهر را از فعالیت در این عرصه گریزان کرده است، تصریح کرد: مشکلات فوتبالی ها در بوشهر را با پوشت و گوشت خودم لمس کرده ام و برای همین به فکر تاسیس باشگاهی برای حمایت از استعدادها افتادم و تلاش می کنم با ارتباطاتی که در تیم های کشور دارم، آنها را به باشگاههای بزرگتر معرفی کنم.

وی درباره درخواست یکی  از اعضای شورا که خواستار آن شد که بازیکنان دیگر مثل مهدی قایدی و محمد محبی هم مشابه طارمی برای معرفی استعدادهای زادگاه شان همت کنند؛ خاطرنشان کرد: خودم هیچ، ولی قطعا اگر بازیکنان دیگر به این موضوع ورود نمی کنند، به دلیل بی مهرهی هایی است که خصوصا از مسئولان دیده اند که باید آن را اصلاح کرد.

طارمی با انتقاد از اینکه یک ماه از تاسیس باشگاهش می گذرد اما نتوانسته یک زمین چمن پیدا کند، خواستار حمایت شهرداری از این باشگاهها و مجموعه های دیگری شد که تلاش دارند بدون تفکر درآمدزایی صرف، به فکر شناسایی و معرفی استعدادها بپردازند.

گفتنی است در پایان طارمی لباس تیم ملی در مسابقات کشورهای آسیای مرکزی را به شورای شهر تقدیم کرد. شورا و شهرداری هم با اهدای تندیس و هدایایی از وی تقدیر کردند.