گذشت خانواده مقتول از قصاص با وساطت رییس کلانتری برازجان
گذشت خانواده مقتول از قصاص با وساطت رییس کلانتری برازجان

ندای استان:فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از گذشت خانواده مقتول از قصاص نفس با وساطت رییس کلانتری ۱۲ دژ برازجان خبر داد.

به گزارش ندای استان،سرهنگ عباس علی یاری در تشریح این خبر بیان کرد: حدود ۱۲ سال پیش فردی در شهر برازجان در جریان یک درگیری و نزاع جوانی ۱۸ ساله را به قتل رسانده و پرونده مربوط پس از تشریفات قانونی منتج به صدور حکم قطعی قصاص نفس از سوی دستگاه قضا شد و مقدمات اجرایی حکم نیز فراهم و تا اجرای حکم مدت زمان زیادی باقی نمانده بود.
وی افزود: سرگرد احمددشت دار رییس کلانتری ۱۲ دژ برازجان با هدف اقدام خداپسندانه و با اشراف بر فرهنگ قومی قبیله‌ای اقدام به دعوت از جامعه هدف (معتمدان، متنفذان و افراد تاثیرگذار دارای وجه اجتماعی و خوشنام) در محل کلانتری و چندین جلسه با آن‌ها برگزار کرد.
فرمانده انتظامی دشتستان ادامه داد: با تلاش فراوان رییس کلانتری ۱۲ دژ برازجان که مورد اعتماد و اطمینان طرفین دعوی بودند، خانواده مقتول در جلسه سازشی در کلانتری حاضر شدند و نتیجه به صلح وسازش و اعلام گذشت از سوی خانواده مقتول با پرداخت دیه (فقط برای صرف در امور عام المنفعه) ختم شد.
 وی گفت: بلافاصله موضوع سازش به اداره کل زندان مرکزی منعکس شد و محکوم به قصاص از قرنطینه زندان قبل اعدام رهایی یافت، که این امر باعث ایجاد موجی از شادی در طایفه و محل سکونت محکوم در محله حسین آباد برازجان شد.