سرانه مصرف آب در بوشهر بیش از سرانه کشوری
سرانه مصرف آب در بوشهر بیش از سرانه کشوری

ندای استان:مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر می‌گوید: با وجود این‌که بیشترین منابع تامین آب استان بوشهر از استان‌های همجوار است و همچنین کاهش بارندگی‌ها و کم‌آبی، ولی مصرف آب مشترکان بوشهری بیشتر از سرانه کشوری است.

به گزارش ندای استان،ابوالحسن عالی بیان کرد: سرانه مصرف آب در استان بوشهر برای هر نفر در شبانه روز ۲۸۰ لیتر است، درحالی که این سرانه در کشور ۱۸۰ و در دنیا ۱۲۰ لیتر است.
وی یادآور شد: بخشی زیادی از آب شرب مصرفی استان بوشهر از استان‌های همجوار مانند سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و چشمه ساسان در کازرون استان فارس و بقیه از چاه‌های زیرزمینی و آب‌شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ساخت آب شیرین‌کن را یکی از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر برای تامین آب مورد نیاز مشترکان دانست و افزود: اکنون آب‌شیرین‌کن‌ها روزانه ۱۰۰ هزار متر مکعب آب  در  استان تولید می‌کنند.
وی با اشاره به این‌که از ۲۶ خرداد تا اول تیر هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نام‌گذاری شده است، گفت: تولید و تامین آب بهای سنگینی دارد و در ارزش‌های دینی سفارش‌های زیادی به رعایت مصرف شده است.
عالی با اشاره به این‌که بیشترین مصرف آب برای شست‌و‌شو، حمام و آشپزخانه است، تاکید کرد: با استفاده از یک شیر کاهنده در منازل می‌توان تا ۷۰ درصد، مصرف آب را کاهش داد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان این‌که در سال جاری نسبت‌به سال گذشته تماس‌های مردمی در زمینه افت فشار و بی آبی کمتر شده است، افزود: با اقداماتی که در سالیان گذشته در جهت تامین آب در استان انجام شده می‌توان گفت در زمان حاضر با بحران کم‌آبی مواجه نیستیم.
شعار امسال هفته صرفه‌جویی در مصرف آب «ایران، تغییر اقلیم و مسئولیت‌پذیری» است.