باید سال آینده VAR را در لیگ داشته باشیم
باید سال آینده VAR را در لیگ داشته باشیم

ندای استان:رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برای سال آینده باید سیستم VAR در ورزشگاه‌ها راه اندازی شود.

به گزارش ندای استان،مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: روز گذشته به همراه آقای مهدی محمدنبی نایب رییس اول فدراسیون فوتبال، آقای قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و آقای عنایتی سرمربی تیم ملی امید جلسه‌ای با وزیر ورزش داشتیم و در این نشست در ارتباط با نحوه‌ی انتخاب سرمربی تیم ملی امید و چگونگی آماده‌سازی تیم‌های ملی گزارشی را ارائه کرده ، در خصوص مسائل و موضوعات مربوط به فوتبال و رویداد‌های پیش رو به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

وی با بیان اینکه در این نشست به تفصیل در خصوص رویداد‌های پیش رو، صحبت‌های مختلفی مطرح شد، اظهار داشت: وزیر ورزش و جوانان دیدگاههای خود را بیان کردند و برای حضور موفق تیم‌های اعزامی مواردی را متذکر شدند.

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان خواستار موفقیت‌های تیم‌های ملی فوتبال در رویداد‌های مهم بین المللی هستند، تاکید کرد: برای دستیابی به موفقیت باید موانع را پشت سر بگذاریم و آقای سجادی نیز قول داد در این خصوص اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی در ادامه به تبیین رویداد‌های پیش روی فوتبال پرداخت و با اعلام این مطلب که هم اکنون ۴ تیم آماده اعزام به رویداد‌های مهم هستند، خاطرنشان کرد: الان تیم ملی زیر ۲۰ سال در تورنمنت کافا به سر می‌برد و تیم فوتبال ساحلی کشورمان نیز در مسابقات آسیایی به نایب قهرمانی رسید.

مهدی تاج در ادامه سخنانش از اعزام تیم ملی نوجوانان و تیم بانوان خبرداد و افزود: الان فکر نمی‌کنم با همین ۴ اعزام پیش رو، فعالیت مان با هیچ مجموعه‌ای قابل مقایسه باشد و باید تلاش کنیم تا تیم‌های اعزامی بتوانند بهترین نتایج را برای کشورمان به دست بیاورند.

وی در ادامه به مشکلات پیش روی فدراسیون فوتبال اشاره کرد و تحریم‌ها را تهدیدی جدی برای این فدراسیون دانست و گفت: این مساله برای ما یک فشار جدی است. به واسطه تحریم¬ها، نه فدراسیون فوتبال و نه باشگاه‌ها نمی‌توانند به هیچ شکلی، مبلغی را از فیفا و AFC دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تجهیز ورزشگاه آزادی به VAR یکی دیگر از موضوعات مطرح شده با وزیر ورزش و جوانان بود، اظهار کرد: ما در این جلسه، درباره تجهیز VAR و اخذ مجوز حرفه‌ای و شرایط الزامات فیفا و AFC نیز مطالب لازم را بیان کردیم و در خصوص روند اجرایی شدن آن¬ها گزارش لازم را ارائه کردیم.

تاج تاکید کرد: ورزشگاه آزادی تحت اجاره استقلال، پرسپولیس و فدراسیون فوتبال است. بسیاری از بازی‌های تیم ملی در آنجا انجام می‌شود بنابراین می‌بایست چگونگی تجهیز ورزشگاه آزادی برای همه مهم باشد. ورزشگاه آزادی علاوه بر ساخت و تجهیزش، بحث دوربین‌هایش، فوق‌العاده حائز اهمیت است و همچنین بحث VAR مطرح است که ما باید ورزشگاه‌ها را برای سال آینده به آن تجهیز کنیم.

وی با بیان اینکه پرسپولیس و استقلال درآمد کافی برای تامین هزینه‌های مختلف ورزشگاه آزادی را ندارند، اظهار داشت: نمی‌دانیم چگونه پولش باید تامین شود. خود فدراسیون فوتبال یکی از بهره‌برداران این موضوع است. این مسئله درحال بررسی است، اما به طور کلی، مسائل مربوط ورزشگاه گل¬گهر سیرجان را خود باشگاه گل¬گهر پیگیری می‌کند یا هزینه‌هایی را که مربوط به ورزشگاه نقش جهان اصفهان باشد خود باشگاه سپاهان بررسی می کند. الان این ورزشگاه ۳ بهره‌بردار دارد و در این ارتباط باید یک راه‌حلی برایش در نظر گرفته شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره کسب مجوز حرفه‌ای و صحبت‌هایی که در این خصوص با وزیر ورزش و جوانان داشته است، گفت: اقای سجادی ریز مسائل را می‌داند و امیدوارم در شرایط مطلوب، مسائل پیش برود. آن‌هایی که مجوز حرفه‌ای را کسب کرد ندکه تکلیفشان مشخص است و آن‌هایی که نتوانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند، زمانی برای اعتراض به استیناف دارند و باید کمیته استیناف تشکیل شود و ببینیم چه اتفاقی رقم می‌خورد.

وی گفت: خوشبختانه تیم‌های ما دارند نتیجه می‌گیرند. با این وجود دوست نداریم شکست بخوریم. تیم ساحلی، فوتسال و تیم بانوان نتایج خوبی کسب کرده اند و دل‌مان نمی‌خواهد شکستی را تجربه کنیم و به همین خاطر تلاش می‌کنیم موانعی را که در حوزه تیم ملی وجود دارد رفع کنیم. در واقع دوست داریم مثل بقیه تیم‌ها، تیم فوتبال بزرگسالان هم نتیجه بگیرد.