مدیر حوزه علمیه بوشهر ابقا شد
مدیر حوزه علمیه بوشهر ابقا شد

ندای استان:شورای عالی حوزه‌های علمیه با انتصاب مجدد حجت‌الاسلام رضا خدری به عنوان مدیر حوزه علمیه استان بوشهر موافقت کرد.

به گزارش ندای استان،با معرفی شورای حوزه علمیه استان و پیشنهاد آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، شورای عالی حوزه‌های علمیه با انتصاب مجدد حجت‌الاسلام رضا خدری به عنوان مدیر حوزه علمیه استان بوشهر موافقت کرد.

حجت‌الاسلام خدری از سال ۱۳۸۹ با معرفی آیت‌الله صفایی بوشهری و با حکم آیت‌الله مقتدایی، مدیریت حوزه علمیه استان را به عهده گرفت و با تشکیل کادری متشکل از روحانیون استان و دیگر کارشناسان، مرکز مدیریت حوزه علمیه استان را تأسیس و راه‌اندازی کرد تا ساماندهی مدارس علمیه و توسعه و پیشرفت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حوزه استان تحقق یابد.

در دوره‌های بعدی، با حکم آیت‌الله حسینی بوشهری و آیت‌الله اعرافی مدیریت حجت‌الاسلام خدری به مدت ۱۳ سال ادامه یافت و در دوره جدید نیز با موافقت شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور وی به مدت سه سال دیگر به مدیریت حوزه استان منصوب می‌شود.

حجت‌الاسلام خدری، دانش‌آموخته حوزه علمیه قم، تحصیلات حوزوی خود را در دهه هفتاد از حوزه علمیه بوشهر آغاز کرد و سپس در حوزه علمیه قم از محضر اساتیدی نظیر آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله هاشمی شاهرودی، آیت‌الله سید احمد خاتمی، آیت‌الله صفایی بوشهری و آیت‌الله فیاضی در فقه و اصول و فلسفه و تفسیر بهره برد و علاوه بر تحصیل علوم حوزوی تا پایان مقطع سطح چهار (دکتری)، همچنین دروس دانشگاهی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فلسفه اسلامی و فلسفه غرب را در قم گذراند.