افزایش موارد مثبت کرونا در استان
افزایش موارد مثبت کرونا در استان

ندای استان:دکتر قاسم برجویی‌فرد گفت: در دو هفته گذشته میزان مراجعه به مراکز درمانی استان بوشهر با علائم کرونا بیشتر شده و ۳۰ درصد آزمایش‌ها نیز کرونا مثبت است.

به گزارش ندای استان،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: خیز هشتم کرونا هم‌چنان ادامه دارد و افزایش شمار مبتلایان با توجه به سال جدید، شلوغی محیط‌ها و مسافرت‌ها قابل پیش‌بینی بود.
دکتر قاسم برجویی‌فرد با اشاره به اینکه مرگ‌ومیر‌های کرونا در کشور زنگ خطر و هشدار است، افزود: در استان بوشهر هم آمار افراد دچارشده به کرونا افزایش داشته و رفتن بیماران برای درمان سرپایی به مراکز درمانی نیز بیشتر شده است.
او اضافه کرد: افرادی که دارای سیستم ایمنی عادی هستند ممکن است پس از ابتلا به کرونا علائم زیادی نداشته باشند، اما افرادی که ضعف سیستم ایمنی و بیماری زمینه‌ای مانند قندخون و فشارخون دارند و کهن‌سالان بیشتر گرفتار می‌شوند و مرگ‌ومیر در این دسته نیز بیشتر است.
دکتر برجویی‌فرد گفت: آزمایش نمونه‌های تشخیصی و سریع در هفته گذشته نشان می‌دهد که ۳۰ درصد آزمایش‌های کرونا مثبت بوده و با توجه به این که مردم کمتر برای روشن شدن بیماری کرونا، آزمایش انجام می‌دهند می‌توان گفت افراد مبتلا بیشتر از این آمار است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد که علائم کرونا هم‌چنان تب، سرفه، سردرد، علائم سرماخوردگی، عطسه، آب‌ریزش بینی، گلودرد و گاهی گرفتگی صدا است و هر کس چنین علائمی دارد دچار کرونا شده، مگر با آزمایش، خلاف آن ثابت شود.
دکتر برجویی‌فرد تأکید کرد که افراد دارای این علائم نباید بگویند که حساسیت فصلی و یا ناخوشی جزئی دارند؛ آنان نباید در اجتماعات شرکت کنند تا زنجیره انتقال قطع شود.
او توصیه کرد برای این‌که در دو هفته آینده شرایط تحت کنترلی داشته باشیم باید اگر دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان مسافرت طولانی‌مدت رفته‌اند، حتماً ماسک بزنند و افرادی که علائم شدید دارند ۳ تا ۵ روز در محل کار حاضر نشوند.
این مسئول بهداشتی با اشاره به در پیش بودن تابستان، گرمای هوا و بسته بودن محیط را عامل افزایش سرایت و مرگ‌ومیر کرونایی دانست و از مردم خواست برای دچار نشدن به آن شرایط، نکات بهداشتی را در دو هفته پیش رو رعایت کنند.