دستگیری دو گروه متخلف شکار و صید در استان
دستگیری دو گروه متخلف شکار و صید در استان

ندای استان:فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: دوگروه متخلف شکار و صید در حوزه سد رییسعلی دلواری در شهرستان دشتستان دستگیر شدند.

به گزارش ندای استان،سید احسان موسوی بیان کرد: ۷ نفر متخلف شکار و صید که در قالب دو گروه در حوزه سد رییسعلی دلواری بدون اخذ مجوز اقدام به صید آبزیان می‌کردند، دستگیر شدند.
وی افزود: از این افراد تعداد ۸۷ قطعه ماهی و سایر ادوات صید کشف و ضبط شد و متخلفان نیز برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر از مردم و دوستداران طبیعت درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، گزارش خود را به شماره ۱۵۴۰ و یا نزدیکترین اداره یا پاسگاه محیط‌بانی اطلاع دهند.
وی یادآور شد: یگان حفاظت محیط زیست این آمادگی را دارد که به صورت  قاطع با متخلفان زیست محیطی برخورد کند.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: فصل بهار فصل زادآوری حیات وحش بوده و شکار در این فصل اقدامی بسیار ناپسند و ناجوانمردانه است؛ طبیعت نیاز به حمایت عمومی مردم دارد و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حفظ محیط زیست وظیفه‌ای همگانی برعهده عموم مردم است.
عبدالرحمن مرادزاده افزود: همه افراد علاقه‌مند به شکار به هر شیوه و روش باید قوانین و مقررات مرتبط با شکار و صید را مطالعه کرده و نسبت‌به آن اشراف و آگاهی کامل داشته باشند و هرگز بدون مجوز، هماهنگی و داشتن پروانه، اقدام به شکار وصید نکنند.
وی یادآور شد: اگر فرد یا افرادی در رعایت قوانین کوتاهی یا سهل انگاری کنند، به عنوان متخلف شناخته شده و مشمول اجرای قوانین قضایی و حقوقی می‌شوند.