خدمت خاص به زوج‌های نابارور بوشهر
خدمت خاص به زوج‌های نابارور بوشهر

ندای استان:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این استان تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم تنها یک مرکز درمان ناباروری داشت که آن هم توسط بخش خصوصی دایر و اداره می شد اما در این دولت ۲ مرکز ناباروری دولتی جدید در این استان ایجاد و برای افتتاح در دهه فجر امسال آماده شده است.

به گزارش ندای استان،حسن ملکی زاده روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد: این ۲ مرکز ناباروری که در بیمارستان‌های ۱۷ شهریور برازجان و شهدای هسته‌ای بوشهر جانمایی و تجهیز شده، خدمات درمانی سطح ۲ ناباروری را ارائه می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین ارائه خدمات سطح سه درمان ناباروری نیز برای آینده در این مراکز دولتی استان بوشهر برنامه ریزی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: بیمه و دانشگاه‌های علوم پزشکی یکی از مهمترین نقش‌ها را در تحقق این قانون دارند و نشست‌های قرارگاه جوانی جمعیت این دانشگاه به طور ماهانه و مستمر برگزار می‌شود.

ملکی‌زاده با بیان اینکه با بیان اینکه بوشهر در زمان حاضر تنها یک مرکز درمان ناباروری خصوصی دارد، افزود: در این شرایط زوج‌های بوشهری که برای استفاده از درمان IVF به مرکز خصوصی مراجعه می‌کنند به طور میانگین از هر ۲۰ میلیون تومان هزینه چهار تا پنج میلیون تومان آن زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرد در حالی که احتمال موفقیت آنها در درمان نیز حدود ۳۰ درصد است.

وی با بیان اینکه باید برای حفظ رغبت زوج‌های ناباروری به ادامه درمان تلاش کرد، گفت: اکنون تعرفه بیمه برای درمان ناباروری در مراکز دولتی بسیار خوب است اما پوشش برای مراکز خصوصی در شهرهای فاقد مرکز دولتی ناکافی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: میزان ناباروری در استان بوشهر ۱۶ درصد است که آمار بالایی به شمار می‌رود.

پوشش بیمه‌ای بیماران صعب العلاج مایه مباهات وزارت بهداشت است

ملکی زاده گفت: زیر پوشش بیمه قرار دادن بیماران صعب العلاج سال‌ها دغدغه مردم بوده است و امروز مردم شیرینی آن را می‌چشند.

وی پوشش بیماران صعب العلاج از سوی بیمه سلامت را مایه مباهات برای وزارت بهداشت در دولت سیزدهم دانست و افزود: پوشش بیمه‌ای ۱۰۷ نوع بیماری خاص هزینه بسیاری دارد اما این اقدام بزرگ توسط نظام انجام شده و باید اهمیت آن برای مردم تبیین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تحقق پوشش بیمه همگانی در این دوره تنها در حد شعار باقی نماند و پوشش ۲۲ هزار نفر فاقد بیمه در استان بوشهر از افتخارات عملی بیمه سلامت در این زمینه است.

ملکی زاده با بیان اینکه استان بوشهر از نظر فنی و زیرساختی برای استقرار نظام ارجاع آمادگی دارد، ادامه داد: این استان در زمینه تامین پزشک عمومی با کمبود روبرو است که باید این معضل حل شود.