ورود کشور به موج هشتم کرونا
ورود کشور به موج هشتم کرونا

ندای استان:برجویی گفت: افراد که بیماری زمینه‌ای مانند فشار خون و دیابت دارند حتما واکسن یادآور را دریافت کنند.

به گزارش ندای استان،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌گوید: آمار‌ها نشان می‌دهد زیر سویه جدید امیکرون از نظر شیوع، از نظر درگیری و از نظر مرگ و میر نسبت‌به گونه‌های قبلی این ویروس در موج‌های ششم و هفتم خطرناک‌تر است.
دکتر قاسم برجویی فرد با اشاره به اینکه تا کنون ابتلای سه مورد به سویه جدید کرونا در کشور از سوی وزارت بهداشت تایید شده است، افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برای جلوگیری از ابتلا به سویه جدید کرونا ضروری است.
وی عنوان کرد: افراد که بیماری زمینه‌ای مانند فشار خون و دیابت دارند حتما واکسن یادآور را دریافت کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: زدن واکسن یادآور پیش از ورود به موج جدید کرونا به ما در کاهش ابتلا و شیوع بیماری کمک می‌کند و زمانی که وارد موج بیماری شدیم و نشانه‌های ابتلا نمایان شد دیگر تزریق واکسن تاثیر چندانی ندارد و کنترل بیماری سخت می‌شود.
به گفته وی میزان دریافت دز سوم واکسن کرونا در استان بوشهر زیر ۴۰ درصد است، بنابراین ۶۰ درصد مردم می‌توانند دز سوم را دریاف کنند و میزان دز چهارم نیز کمتر از ۱۰ درصد است.
دکتر برجویی فرد گفت: باید با تزریق دز یادآور و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی زمینه را فراهم کنیم که موج هشتم کرونا را به سلامت پشت سر بگذاریم.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما