دفع نامطلوب روزانه بیش از ۱۵۰۰ تن پسماند در استان
دفع نامطلوب روزانه بیش از ۱۵۰۰ تن پسماند در استان

ندای استان:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: روزانه یکهزار و ۵۰۰ تن پسماند و زباله در استان بوشهر تولید می شود که دفن آن نامطلوب است.

به گزارش ندای استان،فرهاد قلی‌نژاد روز یک شنبه در کارگروه تخصصی مدیریت پسماند استان بوشهر افزود: از میزان تولید یکهزار و ۵۰۰ تن زباله در طول ۲۴ ساعت، ۱۰۵ تن پسماند صنعتی، ۵۵ تن کشاورزی، ۴ تن عفونی و مابقی خانگی است.

وی افزود: پسماندهایی روزانه تولید شده در بخش های خانگی، صنعتی، کشاورزی و عفونی در حالی به شیوه های سنتی و غیر اصولی در استان بوشهر دفع و دفن می شوند که می توانند به عنوان کانون بیماری ها و آلودگی های زیست محیطی خود را نشان دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: همه شهرستان های ۱۰ گانه استان بوشهر برای دفن پسماندها و دفع اصولی آن، دچار مشکل هستند که نیاز است در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود.

قلی نژاد با اشاره به حمایت دولت برای اجرای طرح های دفن پسماند، گفت: شهرداری های استان بوشهر می توانند از محل صندوق ملی، طرح های دفع و دفن پسماند را اجرایی کنند.

وی یاداور شد: استفاده از توان شرکت های دانش بنیان استان بوشهر برای بازیافت و حتی دفع انواع پسماند ها می تواند کارگشا شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: در طی سه سال گذشته با انتقال پسماندهای صنعتی خطرناک تولید شده در این استان به مراکز بازیافت اصولی در خارج از استان، اجازه آلودگی خاک بوشهر داده نشده است.