پرداخت ۸ میلیارد تومان تعرفه خدمات پرستاری در استان
پرداخت ۸ میلیارد تومان تعرفه خدمات پرستاری در استان

ندای استان:معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: امسال برای نخستین بار با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بعد از ۱۵ سال مبلغ هشت میلیارد تومان بعنوان علی الحساب به گروه هدف پرداخت شده و با پیگیری انجام شده قرار است ۲ ماه دیگر هم پرداخت شود.

به گزارش ندای استان،دکتر احمد یزدان پناه روز سه شنبه در نشست پرستاران و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با امام جمعه بوشهر افزود: همچنین در ۱۰ ماه گذشته با وجود بدهی دانشگاه اما کارانه پرستاران تا آذر ۱۴۰۰ تسویه و در بخش پرداخت اضافه کار نیز سه ماه از سال گذشته پرداخت شده است.

وی مبلغ هر اضافه کار و کارانه پرستاران استان بوشهر را ۶.۵ میلیارد تومان عنوان کرد که تاکنون ۱۱ کارانه و ۱۱ اضافه کار پرداخت شده است.

یزدان پناه اضافه کرد: تعداد کل پرستاران استان بوشهر سه هزار و ۳۰ پرستار برای یکهزار و ۵۸۲ تخت عنوان کرد و افزود: از این شمال ۲هزار و ۲۰۰ نفر پرستار و ماما مربوط به بیمارستان‌های دانشگاهی که یکهزار و ۷۲ تخت فعال و ۸۳۰ پرستار نیز در بیمارستان‌های غیر دانشگاهی مشغول به کار هستند که ۵۱۰ تخت فعال را پوشش می‌دهند.

وی یادآورشد: این تعداد شامل ۹۷۴ پرستار، ۲۳۲ بهیار، ۱۲۶ کمک پرستار، ۱۵۱ نفر کادر اتاق عمل،۳۰۰ نفر ماما، ۱۵۴ نفرهوش بری، ۱۹۷ نفر مدیران پرستاری و ۴۰۰ پرستار در قالب ۵۵ پایگاه اورژانس فعال هستند.

یزدان پناه افزود: اگر بخواهیم به استاندارد کشوری در زمینه نسبت پرستار به تخت برسیم باید ۱۵۰پرستار، ۴۷ نفر اتاق عمل، ۲۵ هوش بری و ۱۶۵ نفر کمک پرستار و اگر بخواهیم به استاندارد جهانی برسیم به ۶۳۰ کادر پرستاری و ۱۶۵ کمک پرستار نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ درصد پرستاران استان مرد و ۷۲ درصد زن هستند گفت: در زمان حاضر نسبت پرستار به تخت بیمارستان دانشگاهی در استان ۱.۲ و در کشور ۱.۳۳ درصد است این درحالی است که این آمار باید به ۲.۵ برسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جذب ۲ میلیارد تومان برای تجهیز پانسیون پرستاری و راه اندازی کلینیک‌های پرستاری در بیمارستان‌ها شامل کلینیک مدیریت زخم، دیابت و فشار خون را از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص عنوان کرد.

یزدان پناه افزود: همچنین طی یک سال اخیر ۶۳ نفر در قالب تبدیل وضعیت از شرکتی به استخدام و ۲۵۰ نفر کادر پرستاری در قالب طرح نیروی انسانی در بیمارستان‌های استان جذب شده اند.

وی اضافه کرد: همچنین مجوز جذب ۴۰ نفر نیرو که از سال‌های گذشته برزمین مانده بود نیز با تلاش صورت گرفته آزمون استخدام آنها برگزار می‌شود.