۹۰ نفر متخلف شکار و صید در بوشهر دستگیر شدند
۹۰ نفر متخلف شکار و صید در بوشهر دستگیر شدند

ندای استان:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یکسال اخیر ۴۵۵ فقره استعلام برای استقرار واحدهای صنعتی از این اداره کل انجام شد.

به گزارش ندای استان از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فرهاد قلی‌نژاد روز پنجشنبه در بیان چالش‌ها و اقدامات خفاظت از محیط زیست این استان، بیان کرد: با ۴۲۰ مورد موافقت شد و با جانمایی ۳۵ درخواست به دلیل منطبق نبودن با ملاحظه‌های زیست محیطی و ضوابط مخالفت شد.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته تا کنون ۹۰ نفر متخلف شکار و صید در استان بوشهر دستگیر شده‌اند و با دستگیری ۱۱ مورد شروع به شکار غیر مجاز از آسیب به حیات وحش این استان جلوگیری شده است.

قلی‌نژاد با اشاره به راه اندازی نخستین آمبولانس حیات وحش استان بوشهر در سال جاری، افزود: در این مدت ۱۴۰ گونه حیات  وحش در نقاهتگاه حفاظت محیط زیست استان بوشهر درمان و تیمار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: در این مدت ۱۱۰ آبشخور در مناطق حفاظت شده از سوی این اداره کل  با مشارکت همیاران طبیعت احداث  و ترمیم شده است.

قلی‌نژاد یاد آورشد: در زمان حاضر استان بوشهر هشت منطقه تحت مدیریت شامل پارک ملی دریایی نای بند، پارک ملی دیر – نخیلو، پناهگاه حیات وحش خارک، اثر طبیعی ملی کوه نمک، اثر طبیعی ملی خارکو و منطقه‌های حفاظت شده مند، حله و کوه بیرمی با مساحت بیش از ۱۸۱ هزار هکتار و سه منطقه شکار ممنوع کوه مند و کوه تنگ باهوش- شاهزاده ابراهیم و کوه سیاه با وسعت بیش از ۱۷۶ هزار هکتار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در یکسال گذشته چهار فقره اراضی تصرف شده در پارک ملی نایبند با همکاری دادگستری و دادستانی شهرستان عسلویه آزاد سازی شد.

وی گفت: با اقدامات صورت گرفته شاهد افزایش حدود ۶۰ درصدی گونه های پستانداران و پرندگان در مناطق حفاظت شده استان بوشهر هستیم.

فرهاد قلی نژاد با تاکید بر اهمیت مشارکت همگانی در حفاظت از محیط زیست بیان کرد در این راستا آموزش بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموز مقطع ابتدایی استان بوشهر در قالب طرح محیط یار در دستور کار قرار گرفت.